اراک؛

انتقاد نماینده مجلس از عملکرد ضعیف بانکها در حمایت از صنایع

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از عملکردضعیف بانک ها در حمایت از صنایع انتقاد کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: حمایت بانک های عامل از صنایع استان چشمگیر و در حد انتظار نیست و این عملکرد ضعیف به هیچ عنوان نمی تواند حاملی صنعت برای عبور از مشکلاتش باشد.
  مقدسی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 1421 واحد صنعتی کوچک و متوسط با ثبت نام در سایت بهین یاب در خواست تسهیلات کم بهره کرده اند اما تنها 42 واحد صنعتی موفق به دریافت این تسهیلات شده اند و مهم نشان از ضعف در عملکرد بانک های استان دارد.
وی ادامه داد: با گذشت نیمی از سال هنوزاقدام شایسته ای در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته و انتظار است در فرصت باقی تا پایان سال این روند شتاب گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت یازدهم با انبوهی از مشکلات پیچیده و محدودیت های مالی کار خود را آغاز کرد و برای رفع مسائل وظیفه خطیری بر عهده دارد.
وی، با بیان اینکه دستاوردهای سفر مقامات کشوری باید برای مردم استان مشهود باشد، بیان کرد: مردم استان مرکزی از دولتمردان و نمایندگان خود انتظار تلاش برای بهبود شرایط را دارند بنابراین مشاهده دستاوردهای سفر مقامات کشوری موجب دلگرمی مردم و ایجاد امید و انگیزه در بین جوانان می شود.
دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: 40 درصد از صنایع استان مرکزی در تعطیلی کامل به سر می برند و تنها هفت درصدبا ظرفیت کامل فعالیت می کنند.
علی اکبر کریمی، واردات بی رویه و قاچاق کالا را مهمترین مشکل صنایع استان عنوان کرد و گفت: دولت باید برای کنترل واردات و مقابله با قاچاقچیان کالا تدابیر حکیمانه بیاندیشید.
وی اضافه کرد: چندین طرح پالایشگاهی در نقاط مختلف کشور در دست انجام است و انتظار می رود برای تامین تجهیزات آن ها از توانمندی شرکت های مادرتخصصی استان مرکزی نظیر صنایع آذراب اراک به خوبی استفاده شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انحصاری بودن تولیدات کالاهای خودروسازان نیز یکی از مشکلات واحدهای قطعه ساز استان مرکزی است، به طوری که برخی از صنایع قطعه سازی خودرو در نقاط مختلف کشور با روابط ، کالاهای مورد نیاز چندین سال خودروسازان را در اختیار می گیرند و فعالان این حوزه در شهرستان اراک به تعطیلی کشیده شده اند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، مقدسی ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.