یاسوج؛

جشنواره ملی ورزشهای هوایی منشا شکوفایی ظرفیتهای گردشگری

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره ملی ورزش های هوایی منشا شکوفایی و معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های گردشگری این استان است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلام محمد زارعی در آیین افتتاح نخستین جشنواره ملی ورزش های هوایی در فرودگاه یاسوج اظهار داشت: برگزاری این گونه جشنواره ها اقدامی ارزشمند است که باید با تامین امکانات و زیرساخت های لازم و سرمایه گذاری ها مورد نیاز تداوم داشته باشد.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اکوتوریسم طبیعی و جاذبه های تاریخی و باستانی به ویژه در شهرستان های بویراحمد و دنا منحصر به فرد است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران سابقه کهن فرهنگی و تاریخی دارد و کهگیلویه و بویراحمد نیز به لحاظ سرمایه های طبیعی و فرهنگی نگینی در جنوب کشور است.

زارعی عنوان کرد: قابلیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تاکنون به طور کامل شکوفا نشده که مهمترین دلایل آن شامل معرفی نشدن مطلوب استان و فراهم نبودن زیرساخت های گردشگری است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: گردشگری و آب به عنوان 2 محور و ظرفیت مهم برای توسعه این استان در طرح آمایش سرزمینی لحاظ شده است.

پژمان نیک اقبالی با اشاره به چهارفصل بودن کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: می توان در تمامی فصول سال در هر نقطه ای از این استان زمینه سرمایه گذاری در گردشگری را فراهم کرد.

وی افزود: استفاده بهینه تر از ظرفیت های گردشگری، طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی کهگیلویه و بویراحمد ضروری است و باید اقدام ها و برنامه ریزی های لازم در این راستا از سوی متولیان امر و مسئولان اجرایی استان انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: وجود 2 هزار و 600 جاذبه تاریخی و فرهنگی، بیش از 300 جاذبه گردشگری و طبیعی و حدود 300 امامزاده در این استان تنها بخشی از ظرفیت های گردشگری استان است.

محمود باقری اظهار داشت: این قابلیت های منحصر به فرد مجموعه ای از گردشگری تاریخی، مذهبی و فرهنگی را در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده است.

وی افزود: بهره گیری بهتر از این ظرفیت ها سبب رونق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و کمک به توسعه اقتصادی استان می شود و به همین دلیل باید استفاده هر چه مطلوب تری از چنین قابلیت های ارزنده ای کرد.

باقری بیان کرد: حمایت همه جانبه ای از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد و تسهیلات و مشوق های لازم در اختیار آنان قرار می گیرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.