استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

سعادت در جلسه مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید استان بر لزوم استفاده از مشارکت های مردمی و ظرفیت های مردمی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قربانعلی سعادت در جلسه مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید استان که امروز با حضور انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدام کشور در استانداری برگزار شد ، بر لزوم استفاده از مشارکت و ظرفیت های مردمی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد .

استاندار آذربایجان غربی گفت : در مساله اقتصاد مقاومتی، نباید از اصل مشارکت مردم غفلت شود چرا که در حقیقت اتکا به توان و ظرفیت آحاد مختلف جامعه، می تواند مسیر صحیح تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را مشخص و هموار سازد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی افزود : با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه مردمی کردن اقتصاد مقاومتی باید با سیاست‌گذاری‌های درست موانع سرمایه‌گذاری را برداشت و از ورود مردم و سرمایه‌گذار بخش خصوصی داخلی و خارجی حمایت کرد.

سعادت در ادامه به چالش های موجود در کشاورزی سنتی ، ایجاد درآمد و ارزش پایین حق آبه و اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره نمود و اظهار داشت : در آذربایجان غربی در حال حاضر با چالش جدی در رابطه با تولید و فروش محصولات کشاورزی مواجه هستیم که ضروریست با الهام از سیاست های اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر توانمندیهای خود با این کشمکش ها و چالش ها مواجه شویم .

مقام عالی استان توسعه صادرات غیر نفتی را یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان نمود و گفت : ساماندهی جاده های مرزی استان از جمله خوی – رازی و پیرانشهر به تمرچین همچنین معبر بازرگان از جمله هدف گذاری هایی است که در سال جاری با اعتباری که در نظر گرفته شده انجام می شود .

سعادت با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه و وضعیت نامناسب آن همچنین کمبود منابع آب در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، از دست دادن منابع آب موجود به واسطه صادرات میوه‌های مختلف از جمله چغندرقند و ... را مغایر با روح و مفاد اقتصاد مقاومتی دانست، تاکید کرد: باید با تغییر الگوی کشت و بهره گیری سیستم های نوین آبیاری تحت فشار ، کشاورزی استان به سمت تولید محصولا تی سوق داد که از هدر رفت آب جلوگیری می کنند.

استاندار آذربایجان غربی توسعه و ترویج کشت گلخانه ای و هیدروپونیک و کشاورزی نوین را از دیگر برنامه ها و هدف گذاری های استان در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان نمود و افزود : با اجرای این طرح و ترویج کشت گلخانه ای می توان گام های اساسی برای ایجاد اشتغال برای حدود 40 هزار فارغ التحصیل رشته کشاورزی در استان برداشت .

سعادت همچنین در ادامه سخنان خود به دستاوردها و مصوبات نشست منطقه‌ای استانداران و سفرا در تبریز و جذب سرمایه گذار اشاره نمود و گفت : تمام دستگاههای اجرایی مکلف هستند در راستای جذب سرمایه گذار خارجی و سرمایه گذاران استانهای دیگر ، تمامی موانع و عوامل بازدارنده را مرتفع و زمینه جذب سرمایه گذار در استان را تسهیل نمایند .

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید برای توسعه مشارکت پذیری راه حلی اندیشیده شود ، گفت: در زمینه جذب سرمایه گذار ، سرمایه گذاران خارجی به دنبال جذب سرمایه گذاران خوب و مطمئن در داخل استان برای شراکت هستند ولی به لحاظ نبود مشارکت پذیری در استان مشکلاتی پیش می آید که نیاز است فرهنگ مشارکت پذیری در استان ارتقا یابد .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.