اهواز،

مصرف 4 میلیارد مترمکعب گاز در خوزستان

٤ميليارد مترمکعب گاز از ابتداي امسال تاکنون در استان خوزستان مصرف شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مديرعامل شرکت گاز خوزستان گفت اين مقدار گاز در بخشهاي خانگي، تجاري، صنايع و نيروگاههاي استان  مصرف شده است .

سيد ناصر حسيني نژاد اظهار کرد: بخش قابل توجهي از حجم گاز مصرفي استان به صنايع بزرگ از جمله نيروگاهها،پتروشيمي، صنايع فولاد، پالايشگاهها و شرکتهاي سيمان اختصاص يافته است.

وي  ادامه داد: در اين مدت دو ميليارد و ٧١٦ ميليون مترمکعب گاز در بخش صنايع، ١٢٥ ميليون مترمکعب گاز در بخش صنايع و ٤٨ ميليون مترمکعب گاز نيز در بخش تجاري مصرف شده است.

مديرعامل شرکت گاز خوزستان  با اشاره به نقش موثر گاز در تامين برق کشور بويژه استان  گفت : يکي از مصرف کنندگان عمده گاز در اين استان، نيروگاههاي زرگان و رامين اهواز و همچنين پتروشيمي بندر امام هستند که در اين فصل توليد برق را بر عهده داشته و براي رفاه مردم ميکوشند تا خاموشي کمتري ايجاد شود.

وي در ادامه به بخشي از طرح هاي در دست اجراي اين شرکت اشاره کرد و گفت: هم اکنون طرح گازرساني به يکهزار و ٦٠٠ خانوار شهري و روستايي استان خوزستان با ١٣٢ ميليارد ريال اعتبار در دست اجراست.

به گفته حسيني نژاد، در قالب اين طرح ها، گازرساني به ٢٦ روستاي شهرستان رامشير در دستور کار قرار گرفته که با بهره برداري از آن ٨٠٠ خانوار اين منطقه از مزاياي گاز برخوردار مي شوند.

وي با بيان اين که براي اجراي اين طرح 80 ميليارد ريال اعتبار هزينه مي شود، افزود: در قالب اين طرح ، ٨٤ کيلومتر شبکه گاز اجرا و ٨٠٠ مورد انشعاب نيز نصب مي شود.



انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.