اصفهان؛

افزایش 12 درصدی شهریه مدارس اردستان

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: امسال چهار هزار و 300 دانش آموز در مدارس اردستان ثبت نام کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جلال الدین ضیایی در جلسه شورای آموزش و پروش با بیان اینکه اول مهر یک روز ملی است، اظهار کرد: بر اساس دستور العمل اداره کل آموزش و پرورش از سال گذشته بحث سازماندهی مدارس را در پیش داشته‌ایم که با پیگیری‌های لازم و جلساتی که با شهرداری، پلیس راهور و شرکت‌های خدماتی مسافربری داشته‌ایم به نقاط مثبتی رسیده‌ایم.

وی در خصوص تعیین نرخ شهریه مدارس افزود: امسال با افزایش 12 درصدی شهریه مدارس نسبت به سال گذشته روبه رو بوده‌ایم و در شورای نظارت، نرخ دبستان‌های دولتی یک میلیون و 200 هزار تومان و پیش دبستانی 650 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
 
مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: امسال چهار هزار و 300 دانش آموز در مدارس اردستان ثبت نام کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد داشته است.
 
ضیایی با بیان اینکه سهم اردستان از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان چهار نفر بوده است با پیگیری‌های به عمل آمده و در خواست مردمی این تعداد به 11 نفر رسانده که 9 نفر از آن ها زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین امسال سه نیرو برای رشته ریاضی فیزیک و دو نیروی متخصص برای هنرستان به کارگیری شده است و وضعیت سازماندهی نیروی انسانی مناسب است و مشکلی نخواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش اردستان افزود: اکثریت مدارس اردستان تعمیر و تجهیز شده اند که بیشترین هزینه آن توسط خیرین تأمین شده است.
هم چنین، فرماندار اردستان در این جلسه با بیان اینکه فرایند آموزشی در مدارس قابل قیاس با گذشته نیست، اظهار کرد: از حیث منابع رشد چندانی نداشته‌ایم و باید تمام ظرفیت های شهرستان برای حمایت از آموزش و پرورشرا به کمک بگیریم.

علیرضا غیور با بیان اینکه امیدواریم اول مهر روز خاطر انگیزی باشد و امسال فضای آموزشی نسبت به سال‌های گذشته تغییر کند، افزود: گلایه جوانان شهرستان نبود تفریح لازم و برنامه‌های سرگرم کننده است و باید زمینه ایجاد شور و نشاط فراهم شود و بحث زندگی سالم که موضوع مهمی است مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن که در مهرماه انجام می‌پذیرد، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع برای همه دستگاه‌ها و نهادها آموزش پرورش باید دانش آموزان را درباره لزوم پاسخ گویی صحیح به آمارگیران توجیه کند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.