تبریز؛

پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی

قائم مقام وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رحمانی در جریان بازدید از ناحیه صنعتی ملکان گفت: یکی از برنامه‌های وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت و ستاد اقتصاد مقاومتی برای خروج از رکود در سال 95 طرح رونق تولید است که تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی مشمول این طرح اعطا می‌کند.

وی افزود: در این طرح هفت هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز هستند شناسایی شد تا فعال شده و تولیدشان رونق یابد.

رحمانی با بیان اینکه شرط اعطای این تسهیلات نبود مشکل در بازار فروش است، ادامه داد:‌ خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح شد و تاکنون 6 هزار میلیارد تومان به 8 هزار واحد تولیدی در سراسر کشور پرداخت شده که 3 هزار واحد آن از طریق سامانه وزارت صنعت بوده است.

قائم مقام وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در امور تولید با اشاره به رقم 16 هزار میلیارد تومانی اختصاص داده شده به طرح رونق تولید از سوی بانک مرکزی، گفت: پیش‌بینی ما این است که درخواست‌ها از این رقم بالاتر باشد و بانک مرکزی نیز آمادگی خود را برای افزایش سقف پرداخت این تسهیلات اعلام کرده که امیدواریم گشایش خوبی در خروج از رکود در سال اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، رضا رحمانی در سفر به شهرستان ملکان ضمن بازدید از ناحیه صنعتی ملکان از یک واحد بسته‌بندی و یک واحد تولیدی رب گوجه فرنگی مستقر در آن دیدن کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.