رحمت امینی زنگ افتتاحیه‌ نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» را نواخت

زنگ افتتاحیه‌ نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» در مهرواره تئاتر ماه، توسط دكتر رحمت امینی نواخته شد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، زنگ افتتاحیه‌ نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» به كارگردانی علی حیدری از استان خوزستان، در تماشاخانه‌ی مهر حوزه هنری توسط دكتر رحمت امینی نواخته شد.
 
امینی، مدیر سابق مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در این مراسم با اشاره به صبغه‌ برگزاری دومین «مهرواره تئاتر ماه» گفت: سال گذشته در دوره‌ی مسئولیتم در مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، رپرتوآری از آثار شاخص مراكز استانی حوزه هنری با عنوان «ماه تئاتر استان‌ها» در تهران برگزار شد و بازخوردهای مثبتی نیز در پی داشت. خوشحالم كه در دوره‌ی مسئولیت دوست و همكار عزیزم، كوروش زارعی، مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، نیز این جریان با نام «مهرواره تئاتر ماه» ادامه یافته است.
 
وی افزود: از جمله اهداف این حركت، عرضه و دیده شدن آثار هنرمندان مستعد تئاتر مراكز استانی حوزه هنری در پایتخت بود تا از این طریق، علاوه بر آشنایی هنرمندان و تماشاگران تهرانی با این آثار، ارتباطی بین اساتید هنرهای نمایشی ساكن در تهران با هنرمندان مراكز استانی شكل گیرد. به طور حتم، وقتی آثار این عزیزان بیشتر و بهتر دیده شود، انگیزه‌ بیشتری برای فعالیت در تئاتر استان خود، خواهند یافت.
 
این استاد دانشگاه همچنین به برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار مهرواره تئاتر ماه اشاره كرد و اظهار داشت: معتقدم نقد و تحلیل هر اثری می‌تواند در قوام و ارتقای آن مفید واقع شود. ان‌شاءالله هنرمندان ما جلسات نقد را جدی بگیرند و از این فرصت، بهره‌ی لازم را ببرند.
 
دكتر امینی در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدوارم جریان تئاتر استان‌ها، با شكلی مستمر و موثر در شهرهای كوچك و بزرگ كشور پهناورمان، رونق بیشتری یابد و هنرمندان ما نیز بر تلاش خود برای تسریع و بسط دادن این جریان، افزون كنند.
 
امینی بعد از صحبت‌های خود، زنگ افتتاح اجرای نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» را به صدا درآورد.
 
در این مراسم هنرمندانی چون كوروش زارعی، بهزاد خداویسی، توحید معصومی، فرهاد بشارتی، مجید قناد، كریم اكبری مباركه، پرویز شكری، فرج‌اله گلسفیدی، امیر زریومد و ... حضور داشتند.
 
نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» به نویسندگی مشترك علی حیدری و طیبه نیك‌آزاد و با كارگردانی علی حیدری از استان خوزستان تا روز 30 شهریورماه- ساعت 18- در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
همچنین روز گذشته نمایش «خاك شیرین» به نویسندگی حامد مكملی و كارگردانی مرتضی نجفی از استان قزوین نیز در تماشاخانه‌ ماه اجرای عمومی خود را در دومین «مهرواره تئاتر ماه» آغاز كرد.
 
زنگ افتتاحیه‌ این نمایش توسط استاد پرویز شكری نواخته شد.
 
نمایش «خاك شیرین» تا روز 30 شهریورماه- ساعت 19:30- در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری پذیرای تماشاگران و علاقه‌مندان خواهد بود.
 
دومین «مهرواره‌ تئاتر ماه» با اجرای 9 اثر نمایشی از برگزیدگان تولیدات مراكز استانی حوزه هنری، از 31مرداد تا 16مهرماه 95 به دبیری توحید معصومی در تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» برگزار می‌شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار