انتقاد کمیته مجلس عوام انگلیس از "دیوید کامرون" بخاطر فروپاشی لیبی

کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس تصمیم دیوید کامرون برای دخالت نظامی در لیبی را عامل فروپاشی این کشور توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس در گزارشی به شدت از مداخله نظامی این کشور و فرانسه به لیبی که منجر به سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 شد، انتقاد کرد.

کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس همچنین "دیوید کامرون،" نخست وزیر سابق این کشور را به نداشتن استراتژی منسجم در مبارزات هوایی متهم کرد.

در این گزارش آمده است: مداخله به لیبی با دانش دقیق و صحیح انجام نشده بود و باعث گسترش گروه تروریستی داعش در شمال آفریقا شد. دولت انگلیس پس از اغراق در خصوص تهدیدهای معمرقذافی علیه غیرنظامیان، حملات هوایی را آغاز کرد.

دولت انگلیس اعلام کرد: این مداخله یک تصمیم بین المللی بود. این اقدام به درخواست اتحادیه عرب و با مجوز شورای امنیت سازمان ملل انجام شد. 

دیوید کامرون از اقدام خود در لیبی دفاع کرد و در ماه ژانویه (حدود 8 ماه پیش) به نمایندگان مجلس گفت: این اقدام ضروری بود؛ زیرا قذافی مردم بنغازی را تحت فشار قرار داده و آنها را تهدید به شلیک کرده بود.

این درحالیست که کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس اعلام کرد: دولت انگلیس نتوانسته است تهدید عناصر گروه تروریستی داعش را شناسایی کند. این امکان که گروه های افراطی از شورش ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند، نباید بی اهمیت قلمداد شود. دیوید کامرون با فرضیه های نادرست و ناقص این کشور را وارد جنگ کرد.

لیبی از سال 2011 پس از سرنگونی معمر قذافی و به دنبال حملات هوایی به رهبری انگلیس و فرانسه به صحنه خشونت و درگیری تبدیل شد. این درگیری ها به حضور گروه تروریستی داعش و گروه های شبه نظامی دیگر دامن زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار