روند رو به رشد مراجعه مردم به پایگاه‌های ذبح بهداشتی در عید قربان امسال

معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: مراجعه مردم به پایگاه های نظارتی ذبح بهداشتی دام نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی داشته است.

مسعود هاشم زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به طور کلی تعداد مراجعه کنندگان به پایگاه های نظارتی ذبح بهداشتی دام در بیشتر استان ها نسبت به سال گذشته که تعداد آن 221 هزار و 229 راس در کشور بوده حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

هاشم زاده بیان کرد: تعداد هیات های نظارتی ثابت امسال 890 و در سال گذشته 895 بوده و پایگاه های بازرسی سیار از 907 هیات به 939 جایگاه نظارتی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: تعداد دامپزشکان ناظر در این پایگاه ها در سال جاری هزار و 158 بوده و نسبت به سال 94 که هیات های نظارتی هزار و 79 دامپزشک داشته اند، بیشتر شده و تعداد کارشناسان این پایگاه ها از هزار و 654  در سال 94 به هزار و 569 در سال 95 کاهش پیدا کرده است.

معاونت تشخیص و درمان دامپزشکی با اشاره به افزایش تعداد  ناظران شرعی در عید امسال، افزود: امسال 578 ناظر شرعی در این جایگاه ها حضور داشتند که تعداد آن ها نسبت به سال گذشته معادل 533 ناظر، رشد داشته است.

هاشم زاده اشاره کرد: خراسان رضوی با 75 پایگاه نظارتی ثابت و 106 جایگاه سیار بیشترین تعداد هیات نظارتی داشته و بعد از آن استان تهران با 65 جایگاه ثابت در رتبه دوم قرار دارد و استان های چهارمحال  بختیاری با 9 پایگاه ثابت و استان بوشهر به 9 هیات بازرسی ثابت و 16 سیار به ترتیب کمترین تعداد هیات های نظارتی را داشته اند.

وی افزود: سعی می کنیم کاستی های این پایگاه ها را که از جمله عدم هماهنگی شهرداری ها با سازمان دامپزشکی در برخی موارد و کمبود امکانات و شلوغی این مراکز را در سال آینده به حداقل برسانیم و با افزایش تعداد این پایگاه ها، دامپزشکان و ناظران شرعی و افزایش نظارت بر کارت سلامت دام خدمت‌رسانی به مردم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار