اردبیل؛

ارائه تسهیلاتی با سود کم به تولیدکنندگان مصنوعات پلاستیکی در اردبیل

عامل خوشه صنعتی مصنوعات پلاستیکی استان اردبیل گفت: باید تسهیلاتی با سود کم به تولیدکنندگان مصنوعات پلاستیکی در اردبیل ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شاپور منیری افزود: یکی دیگر از مشکلات حائز اهمیت تولیدکنندگان ارائه تسهیلات سرمایه در گردش با سود 30 درصد است که این نرخ سود بسیار بالا بوده و تولیدکنندگان به دلیل مقرون به صرفه نبودن این تسهیلات از آن استفاده نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تأمین و تهیه مواد اولیه مورد نیاز مصنوعات پلاستیکی استان اردبیل مهم‌ترین مشکل و دغدغه فعالان این عرصه است، گفت: در واقع عرضه مواد اولیه مصنوعات پلاستیکی به صورت عمده در بورس باعث شده است که تولیدکنندگان مصنوعات پلاستیکی استان اردبیل در تهیه مواد اولیه دچار مشکل شوند ولی در سال‌های گذشته هر تولیدکننده برای خود سهم معینی داشته و متناسب با میزان تولیدات خود به راحتی می‌توانست مواد اولیه را تهیه کند.

عامل خوشه صنعتی مصنوعات پلاستیکی استان اردبیل افزود: خوشبختانه با تشکیل خوشه صنعتی مصنوعات پلاستیکی استان اردبیل فعالیت‌های فعالان این عرصه ساماندهی شده و اقدامات مناسبی در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان این عرصه صورت گرفته است که بعد از تشکیل این خوشه، تولیدکنندگان مصنوعات پلاستیکی استان اردبیل برای بازدید از صنایع پلاستیکی سایر کشورها اعزام شدند تا با بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها نیز بتوانیم رونق صنایع پلاستیکی استان اردبیل شاهد باشیم.

منیری تصریح کرد: در حال حاضر مواد اولیه مصنوعات پلاستیکی در بورس ارائه می‌شود که این موضوع سبب تغییر مداوم قیمت شده و تولیدکنندگان باید برای تهیه مواد اولیه با واسطه‌ها و دلالان معامله کنند که این موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه می‌شود.

منیری تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات حائز اهمیت تولیدکنندگان ارائه تسهیلات سرمایه در گردش با سود 30 درصد است که این نرخ سود بسیار بالا بوده و تولیدکنندگان به دلیل مقرون به صرفه نبودن این تسهیلات از آن استفاده نمی‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از خواسته‌های اصلی تولیدکنندگان مصنوعات پلاستیکی استان اردبیل تشکیل اتحادیه و تعاونی تهیه مواد اولیه مصنوعات پلاستیکی در استان اردبیل است چرا که با تشکیل این تعاونی تهیه مواد اولیه برای تولیدکنندگان مصنوعات پلاستیکی آسان می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار