احتمال ابتلا به ایدز و هپاتیت بر اثر سهل انگاری در دندانپزشکی

یک متخصص دندانپزشکی گفت: لازم است که مردم در کنار تعرفه های دندانپزشکی، به دنبال کیفیت و سلامت کادر درمانی نیز باشند.

امیر حسین پور فرید متخصص دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: رعایت نکردن نکات بهداشتی اولین ضربه را به کادر درمانی کلینیک های دندانپزشکی وارد می کند.

وی در ادامه افزود: آمارهای ثابت شده ای وجود دارد مبنی بر اینکه بیماری های لاعلاج بیشتر از طریق عدم رعایت نکات بهداشتی شیوع پیدا می کنند.

پورفرید با تاکید بر اینکه رعایت نکردن اصول بهداشتی در دندانپزشکی ها قطعا موجب انتقال بیماری های عفونی می شود، تصریح کرد: خطر بیماری های غیر قابل درمان مانند هپاتیت و HIV در مورد وسایل برنده به خصوص سوزن یا تیغ که یکبار مصرف نیست، بیشتر ایجاد می شود.

این متخصص دندانپزشکی در ادامه افزود: در  مورد سایر بیماری هایی که از طریق مخاط و پوست انتقال پیدا می کنند مانند بیماری های قارچی و هپاتیت نوع A از طریق بزاق امکان انتقال وجود دارد، اما هپاتیت های نوع B و C بیشتر از طریق خون منتقل می شود.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد افراد مبتلا به بیماری های واگیردار در هنگام مراجعه به مراکز درمانی بیماری خود را اعلام کنند، تا وسایل استفاده شده برای این اشخاص با دقت بیشتری استریل شود.

پورفرید با تاکید بر اینکه بحث بیماری های واگیر دار جدی است ابراز داشت: به مردم توصیه می کنیم برای درمان به خصوص در امور مربوط به دندانپزشکی با شناخت و اطمینان بیشتری به کلینیک ها و بیمارستان ها مراجعه کنند و فقط به دنبال ویزیت ارزان نباشند.

این متخصص دندانپزشکی با تاکید بر نقش آموزش در پیشگیری از ابتلاء به بیماری های واگیر دار بیان کرد: ارائه آموزش های ضروری به مردم، توجه جدی تر بر مسئله سلامت و وجود یک سازمان نظارتی معقول و توجه مستمر بر فعالیت کلینیک ها، به خصوص در بیمارستان ها  می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
از همجا بدتر تو كلينيكاي شلوغ هست.. خدا به همه رحم كنه! آقاي دكتر هم كه ملاك رو حرف بيمار ميدونه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
احسنت به شرف این دکتر که واقعیات رو مطرح کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
اینا همه برمیگرده به وجدان کاری پزشک.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۰۱:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
احسنت به شرف این دکتر که واقعیات رو مطرح کرد متاسفانه متاسفانه اکثردندان پزشکان به فکر پول هستند وبراشون مهم نیست که مراجعه کننده به چه بیماری مبتلا بشه چون اگرم مبتلا بشه بدبخت نمیتونه ثابت کنه که از این طریق مبتلا شدهبخاطر همین میگن آمار تو دنداپزشکی صفره فلذا آقایون یا خانومهای دکترنما بدون هیچ نگرانی و دغدغه ایی ، مراجعه کننده را به بیماریهای مختلف مبتلا میکنن وبراشونم سرسوزن مهم نیست که چه اثرات سویی برای شخص مبتلا بوجودخواهد آمدچه از نظر اجتماعی چه اقتصادی چه آبرویی خواهشا پزشکانی که این نوشته رو میخونن این مسایل را رعایت کنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
اصن دلیل این که باید بگی ایدز داری یا مثلا هپاتیت داری اینه که استریل کنن ولی اگه بگی نداری درست حسابی استریل نمیکنن ینی چی خب این احمقا باید همه رو مبتلا فرض کنن و توی همه ی مراحل خوب استریل کنن
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۲۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
ارزوی سلامتی دارم
آخرین اخبار