دادستان نیویورک دستور تحقیقات درمورد بنیاد ترامپ را صادر کرد

دادستان نیویورک در گفتگو با رسانه‌ها از آغاز تحقیقات قضایی درباره بنیاد خیریه ترامپ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، «اریک شنیدرمن» دادستان کل نیویورک پس از طرح شبهاتی درباره سوءاستفاده‌های مالی بنیاد غیرانتفاعی دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کرد.

وی روز گذشته در مصاحبه با سی‌ان‌ان ضمن تایید این خبر گفت: شبهاتی که به تازگی درباره بنیاد ترامپ در رسانه‌ها مطرح شده است، باعث شد دادستانی نیویورک دستور رسیدگی به این پرونده را صادر کند. 

دادستان نیویورک در ادامه هدف از انجام تحقیقات قضایی در این باره را اطمینان یافتن از پیروی بنیاد ترامپ از قوانین حاکم بر مؤسسات خیریه اعلام کرد.

شنیدرمن که عضو حزب دموکرات است و در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز از هیلاری کلینتون حمایت کرده است، در سال 2013 نیز یک پرونده قضایی دیگر را علیه دانشگاه ترامپ به اتهام کلاهبرداری از دانشجویانی که معتقد بودند برنامه درسی آنها با آنچه که در ازای پرداخت شهریه به آنها وعده داده شده بود، مطابقت ندارد، آغاز کرد. این پرونده هنوز در جریان است و حکمی در این رابطه صادر نشده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، انتشار این خبر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با واکنش ستاد انتخاباتی ترامپ مواجه شد. «جیسون میلر» سخنگوی ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان در واکنش به این خبر با انتشار بیانیه‌ای دادستان کل نیویورک را به خاطر چشم‌پوشی از تخلفات آشکار بنیاد کلینتون در حمایت از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حمایت از دموکرات‌ها متهم کرد.

وی همچنین در ادامه بیانیه خود، از آغاز تحقیقات قضایی درباره بنیاد ترامپ با عنوان یک توطئه انتخاباتی از سوی حزب دموکرات و ستاد انتخاباتی کلینتون یاد کرد.

چندی پیش رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند ترامپ از طریق بنیاد خود به یک گروه سیاسی نزدیک به «پام بوندی» دادستان کل فلوریدا آن هم درست در زمانی که بوندی در حال تصمیم‌گیری در مورد آغاز تحقیقات قضایی علیه دانشگاه او به اتهام کلاهبرداری بود،  25 هزار دلار کمک کرده است. این کمک مالی در حالی از سوی بنیاد ترامپ به گروه سیاسی مذکور اهدا شده است که قوانین فدرال آمریکا کمک موسسات خیریه به گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی را اکیداً ممنوع کرده‌اند. 

همچنین گفته می‌شود که بنیاد ترامپ 20 هزار دلار از پول خیرین آمریکایی را برای کشیدن یک تصویر پرتره بزرگ از ترامپ هزینه کرده است. باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا - ماه گذشته در یکی از سخنرانی‌هایی که در حمایت از هیلاری کلینتون انجام داد با اشاره به این خبر گفت: بنیاد یکی از نامزدهای انتخاباتی (کلینتون) جان هزاران انسان را در سراسر جهان نجات می‌دهد و نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری پولی که به عنوان کمک از مردم آمریکا می‌گیرد را صرف کشیدن تصویر خود می‌کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار