قزوین؛

مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی در هنرستان ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان از برگزاری مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی در هنرستان ها و مراکز آموزشی فنی و حرفه ای خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ سالار قاسمی در جمع خبرنگاران گفت :  این مراسم با توجه به معرفی رشته های فنی و حرفه ای و ترویج دانش آموزان به  این مراکز در هنرستان ها برپا می شود .

مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی در هنرستان ها

وی افزود : در قزوین این مراسم در هنرستان شهید چمران برگزار خواهد شد  .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : امسال سال تحصیلی جدید از سوم مهرماه در هزار و 500 واحد آموزشی و با 230 هزار دانش آموز آغاز می شود .

قاسمی در ادامه  از برگزاری مراسم نمادین استانی مانور بازگشایی مدارس خبر داد و گفت : این برنامه امروز به منظور شناسایی نواقص موجود و حل آنها قبل از آغاز سال تحصیلی اجرا می شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود : همچنین مراسم روز امیدها ویژه دانش آموزان پایه دهم متوسطه امروز به طور نمادین دردبیرستان امام حسین شهرستان تاکستان برگزار می شود .

قاسمی ،مراسم روز جوانه ها ویژه دانش آموزان پایه هفتم و مراسم روز شکوفه ها ویژه دانش آموزان پایه اول ابتدایی در 31 شهریور ماه از دیگر برنامه های قبل از آغاز سال تحصیلی بیان کرد .

وی در ادامه از تشکیل کمیته پیشکسوتان خبر داد و گفت : این کمیته برای  نظارت در مدارس به منظور رفع مشکلات موجود قبل از بازگشایی مدارس تشکیل شده است .

قاسمی همچنین  ازحضور  16 هزار معلم در مدارس استان سخن گفت .

وی با اشاره به ورود معلمان جدید گفت : امسال 290 نفراز فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پروش استان تحویل داده شد و بر اساس امتیاز در مناطق 14 گانه توزیع شدند .

مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی در هنرستان ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد : 140 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هم  برای مقطع متوسطه تا آخر هفته ساماندهی می شوند و چون بهمن ماه فارغ التحصیل خواهند شد ، فعلا ازآنها به عنوان حق التدریس استفاده می شود .

وی افزود : در مناطق ناحیه یک  و دو به هیچ وجه پذیرش معلم نداشتیم و بنا داریم معلمان باسابقه را به این دو ناحیه منتقل کنیم .

به گفته قاسمی ،  تا کنون 199 هزار دانش اموز ثبت نام کرده اند که تا پایان شهریور ماه این تعداد به  230 هزار نفرافزایش می یابد .

 مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد : همچنین تا کنون  19 هزار و 900 نوآموز برای دوره پیش دبستانی ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود این تعداد  به 20 هزار نفر برسد .

قاسمی  در ادامه با اشاره سرویس مدارس گفت : در کارگروه ماده 18 متشکل از اعضای شورای شهر ، آموزش و پرورش ، شهرداری و انجمن اولیا ، درباره نرخ سرویس مدارس تصمیم گیری شد .

وی ادامه د اد : کرایه سرویس مدرسه هر دانش‌آموز ماهیانه از مسافت یک تا شش کیلومتر برای سواری 90 هزار تومان ، ون 56 هزار تومان ، مینی بوس و اتوبوس 35 هزار تومان پیش بینی شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : همچنین نرخ کرایه 6 تا 12 کیلومتر برای خودروی سواری 102 هزار تومان ، ون 68 هزار تومان ، مینی بوس و اتوبوس هم 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است .

وی افزود : 25 هزار دانش آموز از 429 مدرسه از سرویس مدارس استفاده می کنند .

قاسمی در ادامه از افتتاح 20 پروژه در سفر هیات دولت  خبر داد و گفت : برای بهره برداری از این پروژه ها  17 میلیارد تومان هزینه شده است .
وی اضافه کرد :  دو پروژه به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح خواهند شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین گفت : سازمان مدیریت کشور برای تامین بودجه 9 تا 11 پروژه آموزش و پرورش قول مساعد داده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : بیش از 100 مدرسه در استان نیاز به بهسازی و نسازی دارد که برای هر مدرسه 100 میلیون توما ن اعتبار نیاز است .

قاسمی با اشاره به دو شیفته شدن بعضی از مدارس ابتدایی گفت : با اضافه شدن پایه ششم و تراکم دانش آموزان ، دوره ابتدایی به  دو قسمت تقسیم بندی شد که این امر کمبود فضای آموزشی را به همراه داشت به همین منظور از شیوه دو شیفته کردن دانش اموزان استفاده کردیم .

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار