کیفیت آموزشی دبیرستان‌های ایران بهتر از آمریکا است

معاون علمی رئیس جمهور گفت:‌ کیفیت آموزشی دبیرستان‌های ما از برخی کشورها همچون آمریکا بهتر است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در آیین تجلیل از افتخارآفرینان المپیادهای علمی کشور که عصر امروز در دانشگاه تربیت‌دبیر شهید رجایی برگزار شد با بیان اینکه مدال‌آورندگان جهانی در ابتدای راه بوده و باید برای پیشرفت و موفقیت بیشتر تلاش مضاعف کنند، تصریح کرد: نوآوری و پیشرفت جامعه به دست نخبگان است و مدال‌آوران نباید دست از تلاش بردارند. به طوری که در گذشته دانش‌آموز مدال‌آور طلای جهانی در دانشگاه شریف سه ترم مشروط و از این دانشگاه اخراج شده بود.

ستاری گفت: ما چهارمین تولید کننده مهندس در دنیا بوده و 32 میلیون جوان در کشور داریم که این یک پتانسیل بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

وی یادآورشد:  جوانان نوآور و خلاق باید از اعتماد به نفس بالایی برخوردار بوده تا بتوانند به مملکت خدمت کنند ومن معتقدم با تمام وجود انتقادات زیاد نسبت به آموزش و پرورش ما شاهد خروجی های خوبی از این وزارتخانه هستیم و با تمام مشکلات بودجه ای خروجی آموزشی در دبیرستان های ما از کشورهای پیشرفته دنیا از جمله آمریکا بالاتر است.

معاون علمی رئیس جمهور عنوان کرد: تجهیزات پژوهش سراها ناقص بوده و دانش آموزان با ایمان و معتقد می توانند با تغییردادن فرهنگ و ایجاد نوآوری بار علمی کشور را ارتقا دهند.

وی اظهار کرد: ما تمدن 6 هزار ساله داریم ولی متاسفانه طی 100 سال گذشته به خاطر وابستگی به پول نفت تجارت کارآفرینی و فناوری ها را از دست داده ایم.

معاون علمی فناوری رییس جمهور ادامه داد: انسان با قابلیت های فوق العاده میتواند کارهای نوآوری ایجاد کند و بزرگترین توهین به یک نخبه این است که پول نفتش را از مدیران طلب کند.

ستاری بیان داشت: پیشرفت در باشگاه دانش پژوهان سبب الگو شدن سایر دانش آموزان شده و افراد نخبه باید آینده کشور را با ثابت قدمی شان بسازند.

وی تصریح کرد:  ما باید تحول جدی در فرهنگ مردم ایجاد کرده تا با تهیه زیست بوم فرهنگی و علمی سبب پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان شویم.

خود باوری سبب تغییر فرهنگ جامعه می شود
معاون علمی فناوری رئیس جمهوری گفت: حمایت از بچه هاو نخبگان بر عهده بنیاد علمی نخبگان بوده و اگر خود دانش آموزان تلاشی از خود نشان ندهند استعدادها شناسایی و بالقوه نمی شود.

وی بیان کرد: نخبگان جامعه باید به دنبال ایجاد نو آوری و خلاقیت بوده ومن امیدوارم با انجام پروژه های خوب بنیاد نخبگان تسهیلات قابل قبولی به آنها ارائه دهد.

ستاری ادامه داد: نسل نو باید جامعه را عوض کرده و از حالت اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان تغییر دهد و همه این اتقافات جز با تلاش و کوشش جوانان میسر نمی شود.

وی گفت: جوانان باید به یک خود باوری و اعتماد به نفسی برسند تا پس ازشکست خوردن نا امید نشده و دوباره بر روی پای خود بایستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار