پیوس: هر تیمی آرامش داشته باشد، برنده دربی است

مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: مسائل روحی و روانی نقش تعیین کننده ای در دربی پایتخت دارد.

فزشاد پیوس در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،خبرنگار درباره شهرآورد هشتاد و سوم پایتخت، اظهار کرد: دربی تفاوت زیادی نسبت به سایر بازی ها دارد. در واقع در این بازی خاص، به هیچ وجه نباید به جایگاه 2 تیم در جدول نگاه کرد. مسائل روحی و روانی و انگیزه بازیکنان تاثیر زیادی در نتیجه شهرآورد دارد.

وی افزود: از طرفی تدابیر تاکتیکی منصوریان و برانکو را باید در تعیین برنده دربی 83 موثر دانست چرا که هر کدام از این 2 سرمربی می تواند با بهره گیری از اندیشه های ناب و تزریق آرامش به تیم خود، شانس برتری تیمش را افزایش دهد.

پیوس با اشاره به حضور بازیکنان باکیفیت در ترکیب پرسپولیس، گفت: با توجه به صدرنشینی پرسپولیس، تمرینات و اردوهای خوبی که این تیم برگزار کرده من جدا از نتیجه دربی، شانس قهرمانی این تیم در لیگ شانزدهم را بالا می دانم. هرچند شاگردان برانکو در پنج بازی قبلی خود در لیگ برتر، فقط چهار بار موفق به بازکردن دروازه حریفان شده اند اما تلاش مهاجمان و هافبک های این تیم چون مهدی طارمی، امید عالیشاه، وحید امیری، محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده احتمال به گل رسیدن این تیم در دربی را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: از طرفی حضور سید جلال حسینی، حسین ماهینی و محمد انصاری در ترکیب دفاعی پرسپولیس و قرار گرفتن علی رضا بیرانوند درون دورازه این تیم، استحکام خاصی به سازمان دفاعی پرسپولیس بخشیده و بعید می دانم آن ها به راحتی به بازیکنان هجومی استقلال اجازه نفوذ به قلب دفاع و خلق موقعیت گلزنی دهند.

مهاجم اسبق پرسپولیس درمورد این که کدام بازیکن این تیم در دربی 83 شانس بیشتری برای گلزنی دارد، بیان کرد: در زمان بازی ما استقلال و پرسپولیس در بالاترین سطح خود قرار داشتند اما در حال حاضر بازیکنان باکیفیت بین تمام تیم های لیگ تقسیم شده اند و نمی توان به راحتی درمورد گلزن دربی اظهارنظر کرد. با این وجود من شانس گلزنی مهدی طارمی و امید عالیشاه را از سایر بازیکنان پرسپولیس بالاتر می دانم.

پیوس درباره آمار خوب علی رضا منصوریان مقابل پرسپولیس در زمان سرمربی گری اش در نفت تهران، تصریح کرد: شرایط مربی گری در نفت با استقلال، تفاوت زیادی دارد و نمی توان گفت که منصوریان به دلیل نتایج خوبی که در زمان سرمریی گری نفت مقابل پرسپولیس گرفته ، در دربی هم به راحتی نتیجه می گیرد اما من یقین دارم در صورتی که وی و تیمش در این بازی به پیروزی برسند تا پایان لیگ آرامش دارند.

وی درباره تفکرات برانکو ایوانکوویچ در دربی، گفت: برانکو تجربه بالایی دارد و با آرامش و بدون استرس کار می کند . همین عامل، دلیل برتری برانکو بر تفکرات منصوریان است. از طرفی پرسپولیس از نیمکت قدرتمندی هم بهره می گیرد و بازیکنانی چون رامین رضائیان و احمدنوراللهی می توانند عصای دست برانکو در لحظان حساس دربی 83 باشند.

برترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس درباره شیرین ترین و تلخ ترین خاطره خود از دربی، بیان کرد: قبل از دربی سال 1369 که با تساوی یک بر یک و قهرمانی پرسپولیس همراه شد، احمدرضا عابدزاده قول داد که در صورت گلزنی در دربی به من جایزه می دهد. با وجود گلزنی منپس از 26 سال به قول خود عمل نکرده است(باخنده) از طرفی بدترین خاطره من از دربی هم به شکست سه بر یک مقابل استقلال بازمی گردد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار