وزیر امور خارجه لوکزامبورگ: مجارستان باید از اتحادیه اروپا کنار گذاشته شود

"جین آسلبورن" در اقدامی بی‌سابقه درخواست اخراج مجارستان از اتحادیه اروپا را به دلیل سیاست‌های ضد مهاجرتی این کشور مطرح کرد.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ: مجارستان باید از اتحادیه اروپا کنار گذاشته شود
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «جین آسلبورن،» وزیر امور خارجه لوکزامبورگ سه‌شنبه اعلام کرد مجارستان باید به دلیل سیاست‌های ضد مهاجرتی که ارزش‌های اتحادیه اروپا را پایین آورده از اتحادیه کنار گذاشته شود. این کشور حصارهایی از سیم خاردار در مرز احداث کرده است.

این حمله صریح به اقدامات «ویکتور اُربان،» نخست‌وزیر مجارستان غیرمعمول بود و واکنش تُند «بوداپست،» پایتخت این کشور را در پی داشت. 

لفاظی‌های مذکور سه روز پیش از یک نشست مهم که قرار است با هدف تأکید بر اتحاد کشورهای عضو اتحادیه برگزار شود، صورت گرفت.

آسلبورن در این خصوص گفت: «ما نمی‌توانیم نقض جدی ارزش‌های اتحادیه اروپا را بپذیریم. هر کشوری که مانند مجارستان حصارهایی را برای ممانعت از ورود پناهجویان جنگی احداث کند و آزادی مطبوعات یا استقلال سیستم قضایی را نقض کند باید موقتی یا برای همیشه از اتحادیه کنار گذاشته شود.»

درخواست مستقیم برای کنار گذاشتن یکی از اعضای اتحادیه بی‌سابقه بوده است و نشان می‌دهد اختلافات این کشورها برای پذیرش مسئولیت یک میلیون مهاجر و پناهجویی که سال گذشته به اروپا آمده‌اند، عمیق است.

وزیر امور خارجه مجارستان از این سخنان آسلبورن انتقاد کرد و گفت کشورش همواره از اروپا دفاع کرده است. اقدامات نخست‌وزیر مجارستان موجب عصبانیت دیگر اعضای اتحادیه اروپا شده است. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار