مالیات 14.5 میلیارد دلاری اپل، وزارت خزانه‌داری آمریکا را به دردسر انداخت

وزارت خزانه‌داری آمریکا معتقد است قوانین مالیاتی اتحادیه اروپا رویه‌ای برای خارج کردن میلیاردها دلار پول از آمریکاست.

سردرد 14.5 میلیارد دلاری اپل به وزارت خزانه داری آمریکا منتقل شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ هنگامی که کمیسیون اروپا به شرکت اپل دستور داد مبلغی معادل 14.5 میلیارد دلار مالیات پرداخت نشده به علاوه سود آن را به ایرلند پرداخت کند، غول فناوری جهان را با مشکل مواجه ساخت. مشکلی که به وزارت خزانه داری آمریکا نیز منتقل شد.

در حال حاضر، تحت قوانین مالیاتی آمریکا اپل با ادعای اعتبار مالیاتی خارجی و کاهش مالیات خود در آمریکا، احتمالا بخشی از این پرداخت را جبران کند و یک اعتبار دلار به دلار را برای مالیات خارجی خود در نظر بگیرد. مجبور کردن اپل به پرداخت مالیات بیشتر در ایرلند به این شرکت اجازه می دهد پرداخت های خود را از آنچه که بدهی اش به امریکا است، کسر کرده و در نتیجه درآمدهای مالیاتی آمریکا کاهش یابد. 

با این حال، وزارت خزانه داری آمریکا معتقد است قوانین مالیاتی اتحادیه اروپا همواره مشکلات زیادی را برای شرکت‌های محبوب آمریکایی ایجاد می کند و این رویه ای برای خارج کردن میلیاردها دلار پول از آمریکا است.

مالیات فوق العاده پایین در کشورهایی همچون ایرلند، فشار مالی را بر دولت بیشتر می کند. این حالت جذب سرمایه گذاری خارجی و افزایش رقابت شرکت‌های خارجی در این کشورها را به دنبال دارد.

کمیسیون اروپا غول فناوری آمریکایی را به سوءاستفاده از قانون مالیاتی ایرلند متهم کرد. کمیسیون اروپا ادعا کرده مالیات بر درآمد اپل در سال 2014 میلادی حتی کمتر از 1 درصد بوده است. نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها در ایرلند 12.5 درصد است که یکی از کمترین نرخ‌ها در اروپا محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار