درد بازوی چپ چه وقت نشان دهنده مشکل قلبی است؟

بیماری قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، علل اصلی مرگ و میر است شما در طول یک حمله قلبی درد قفسه سینه شدید را تجربه می کنید.درد در اثر قطع جریان خون به قلب (ایسکمی میوکارد) است وقتی که قلب شما به اندازه کافی خون دریافت نمی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چرا مردمی که دچار حمله قلبی هستند اغلب احساس درد در بازوی چپ خود دارند؟ آیا به این دلیل است که قلب در سمت چپ قفسه سینه شما واقع شده است؟ بیماری قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، علل اصلی مرگ و میر است شما در طول یک حمله قلبی درد قفسه سینه شدید را تجربه می کنید.

درد در اثر قطع جریان خون به قلب (ایسکمی میوکارد) است وقتی که قلب شما به اندازه کافی خون دریافت نمی کند آن باعث آسیب به بافت قلب می شود همچنین ممکن است بافت نیز بمیرد و موجب بروز عوارض جدی شود شما برخی از علائم این بیماری را قبل و در طول یک حمله قلبی تجربه می کنید و یکی از شایع ترین آنها درد در بازوی چپ است.

نشانه های حمله قلبی ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و درد در بازوی چپ یک علامت مشخصه آن است اما شما می توانید یک حمله قلبی داشته حتی اگر درد زیادی را در بازوی خود تجربه نکنید وقتی که درد وجود داشته باشد آن معمولاً از پشت گردن به بازو تابش کرده و سپس به پشت گسترش می یابد.

چرا افراد با حمله قلبی اغلب احساس درد در بازوی چپ خود دارند؟

دردی که شما در سمت چپ تجربه می کنید عمدتاً به این دلیل است که سیستم عصبی در طول یک حمله قلبی مغشوش می شود در آناتومی بدن انسان، قلب در مرکز قفسه سینه شما است اما کمی به سمت چپ است و به همین دلیل است که شما تجربه ضربان قلب و تپش قلب را در سمت چپ دارید درد دست چپ به علت سردرگمی سیستم پیامرسان نورون است این اتفاق می افتد چون اعصاب انعطاف پذیر بازوی چپ و قلب از همان قطعه نخاعی آمده است همچنین به همین دلیل است که درد اغلب به پشت گردن و به عقب انتشار می یابد.

ممکن است یک حمله قلبی حتی بدون هر گونه درد بازوی چپ وجود داشته باشد در واقع، زنان با احتمال بیشتری درد بازوی چپ را تجربه می کنند در مقایسه با مردانی که فقط بطور ناگهانی، درد شدید قفسه سینه را تجربه می کنند به هر حال، شما نباید یک درد بازوی چپ را نادیده بگیرد و باید به دنبال کمک فوری پزشکی باشید به این دلیل که تشخیص زود هنگام واقعاً می تواند به جلوگیری از عوارض جدی کمک کند.

دیگر علائم هشدار دهنده حمله قلبی عبارتند از:

چرا افراد دچار حمله قلبی اغلب احساس درد در بازوی چپ خود دارند؟ حالا شما دلیل آن را می دانید اما همچنین شما باید برخی از اطلاعات در مورد سایر علائم هشدار دهنده حمله قلبی داشته باشید.

1. فشار، درد و ناراحتی قفسه سینه

اکثر کسانی که حملات قلبی دارند مقداری ناراحتی یا درد قفسه سینه را نیز تجربه می کنند در حالی که درد و ناراحتی قفسه سینه قطعاً نشانه های معمول یک حمله قلبی هستند اما آن همیشه در هر حمله قلبی وجود ندارد برخی از افراد درد قفسه سینه را در کل تجربه نمی کنند اما تجربه تنگی قفسه سینه دارند گاهی اوقات، ناراحتی قفسه سینه در چند دقیقه برطرف می شود اما دوباره پس از چند ساعت یا حتی یک روز بعد شروع می شود اگر این اتفاق بیفتد شما باید بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید بخصوص اگر شما همچنین مقداری درد در قسمت فوقانی شکم، پشت، شانه، دندان ها و یا گردن داشته باشید گاهی اوقات زنان بدون درد در قفسه سینه تجربه فشار در قسمت های دیگر بدن، از جمله قسمت فوقانی پشت را دارند.

2. تعریق بیش از حد

اگر شما مقداری ناراحتی قفسه سینه با تعریق بیش از حد دارید ممکن است این از نشانه های اولیه مشکلات قلبی باشد قلب شما نیاز به کار بیشتر برای پمپ کردن خون از طریق شریان مسدود شده دارد و این باعث می شود بدن شما بیشتر عرق کند تا درجه حرارت بدن شما را پایین نگه دارد شما در صورت داشتن پوست رنگ پریده و یا عرق سرد با دکتر خود صحبت کنید زنان با مشکلات قلبی با احتمال بیشتری دچار تعریق شبانه می شوند یک نشانه ای است که معمولاً با یائسگی همراه است اگر شما نمی توانید به دلیل تعریق بیش از حد بخوابید آن را نادیده نگیرد.

3. خستگی

بیشتر مردم نمی دانند که خستگی همچنین می تواند از نشانه های اولیه مشکلات قلبی باشد قلب شما نیاز به کار سخت تر برای پمپ کردن خون دارد و این باعث خستگی می شود تنگی نفس و خستگی معمولاً از بیشتر نشانه هایی است که زنان در مقایسه با مردان تجربه می کنند گاهی اوقات ماهها قبل از یک حمله آغاز می شود اگر شما احساس خستگی و یا بدون هیچ دلیلی خسته هستید باید به دکتر خود مراجعه کنید.

4. تنگی نفس

نقش قلب پمپ کردن خون است به طوری که آن اکسیژن را از ریه گرفته و به بافت های شما می رساند این بدان معنی است که اگر قلب شما نتواند به طور موثر خون را پمپ کند شما دچار احساس تنگی نفس می شوید تنگی نفس اغلب با خستگی در زنان همراه است و آن پس از فعالیت بدنی بدتر می شود.

5. احساس سبکی سر

سرگیجه یا سبکی سر نیز ممکن است در زنان که با حمله قلبی وجود داشته باشد برخی از زنان می گویند هنگام بلند شدن سریع احساس بیهوش شدن دارند همین اتفاق در تقلای زیاد می افتد و شما نباید آن را نادیده بگیرد و با دکتر خود بلافاصله صحبت کنید.

6. تپش قلب

شدت این علامت ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت است وقتی قلب شما تپش دارد شما ممکن است احساس کنید برخی از افراد متوجه تغییر در ریتم قلب می شوند قلب شما برای پمپ کردن خون در سراسر بدن به شدت وابسته به تپش است اگر ضربان قلب شما از ریتم خارج شود در نهایت ممکن است دچار حمله قلبی بشوید اگر تپش قلب شما عامل حمله قلبی است همچنین ممکن است شما یک احساس اضطراب یا ناراحتی داشته باشید قلب شما ممکن است به شدت شروع به تپش کند که شما ممکن است آن را در گردن خود احساس کنید اگر شما تجربه تپش قلب همراه با فشار قفسه سینه، سرگیجه، غش و درد قفسه سینه دارید به دنبال توجه فوری پزشکی باشید.

7. تهوع، سوء هاضمه و استفراغ

بعضی از مردم فقط سوء هاضمه خفیف همراه با برخی از مشکلات دستگاه گوارش از یک حمله را تجربه می کنند این علائم در افراد مسن شایع تر است اما آنها به احتمال بیشتری دچار مشکلات گوارشی در این سن هستند و معمولاً این علائم را نادیده می گیرند هرچند در مواردی معده درد و حالت تهوع با حمله قلبی ارتباط ندارد ولی داشتن تهوع، سوزش سر دل، عدم هضم معمول به خصوص احساس خستگی در همه زمان ها و سایر علائم حمله قلبی مهم است.

منبع: وب سایت رژیم سلامتی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام من ۳۷ سالمه . جنسیت مرد درد بازوی چپ دارم اکثر اوقات .. درد تابشی دارم همراه احساس خفگی خفیف و خستگی مزمن اما درد قفسه سینه ندارم

مشکلی قلبی دارم آیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من سمت چپ کتفم خیلی درد داره وزیره بغلم خیلی احساس درد میکنم نوار قلب هم گرفتم دکتر گفت مشکل نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام منم سمت چپ سینم درد می‌کنه بازو دست چپم هم درد می‌کنه دکتر قلب رفتم میگه قلبت سالمه لطفا راهنمایی کنه علت چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید من گردن ودست چپم خیلی درد میکنه در طول شبانه روز همیشه درد میکنه دکتر قلب رفتم اکو نوار قلب گرفتن میگه مشکل قلب نداری گاهی اوقات قفسه سینه م چند ثانیه درد میگیره خیلی درد بازو دارم تورا بخدا راهنمایی کنید علت چیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
سلام
من درد قفسه سینه سمت چپ همرا با دردبازو دو دست دارم ولی به دکتر مراجعه کردم نوار قلب گرفتم دکتر گفت مشکلی ندارید البته نارحتی معده دارم حدود چند ساله دارو مصرف میکنم زخم وعفونت و وهم معدهداشتم شکر خدا برطرف شد ولی اسید معده دارم دارو درحال حاضر مصرف میکنم گبدم هم گرید ۱چرب مباشد دیگه مشکل درد سمت چپ من چه می‌شود اشد
Iran (Islamic Republic of)
ازیتا
۲۲:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام من یک هفته است بازوی چپم دردمندحتی موقع خو اب وکارکردن وهیچ علایم دیگری ندارم. علت ان چیست متشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
من چندوقتی میشه بازوی دست چپم قسمت فوقانی کرم کرده وخیلی دردمیکندالان چندروزی هم هست که سینه م دردمیکنه ووقتی میخوام ازجام بلندشم یاکارکنم ضربان قلبم بالای 100 میزنهووقتی استراحت میکنم حول وحوش 90 میشه دکترهم رفتم اکوونوارقلبیم 4 ماههپیش اکورنگی رفتم گفتن سالمه تازه هم نوارقلبی وتحت نظر2 ساعتی دربیمارستان بودم گفتن استرس داری ولی هیچی ندادن لطفاراهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
ایلقار
۲۱:۴۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین من ۱۴ سالمه ۲ هفته هس که
تنگی نفس و احساس بازو درد و قلبم یکمی درد میکنه
اگه راهکاری دارین بگین ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام من يک پسر چهارده ساله هستم مدتي هست که به طور ناگهاني گاهي وقت ها بازوي سمت چپم تيرمي کشد تا پنج ثانيه ادامه دارد علت چيست خواهش ميکنم بهم کمک کنيد پاسخ بدين
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۲۳:۲۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام من مادرم بازوی دست چپش درد میکند دکتر تورو خدا بگید باید چیکار بکنیم حالش خوب شه تورو خدا از
از اون روزی که حالش بدشده من واقعا گریه کردم از اولش منم کلا 10 سالمه وبلد نیستم غذا پپزم وپدرم رو هم از دست دادم و به خاطره کروناهم از بیرون نمیتونیم غذا تهیه کنیم و تورو خدا دکتر شما بگید باید چیکارش کنیم حالش خوب شه
Turkey
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من چند روزی وقتی به حالت معمولی قدم می زنم احساس درد از قسمت چپ سینه و دست چپ می شوم اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خداقوت. عالی بود ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام من دوروزه بازوی دست چپم درد میکنه وکمی هم تنگی نفس دارم و ۵ روزه سرگیجه اگر مشکل جدی بهم بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام. خداقوت. خسته نباشید. عالی بود ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ممحمد
۲۱:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
با عرض سلام دکترمن ناراحتی افتادگی دریچه قلب هستم و داروی پروپرانول و نور تیرین مصرف می کنم به مدت طولانی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام ببخشیددرد قفسه ی سینه درد شدید جمجمه وسط سر به جلوی سر خیلی شدیده به مدت دو یا سه دقیقه درد شدیدو کلافه ککنده موقع عصبی شدن درد بازو دو دست و گرفتگی دست سمت چپ و ارنج به طوری که دست قادر به انجام کاری نمی باشد
Germany
عیسی
۰۷:۲۷ ۲۸ دی ۱۳۹۸
من ازگردن سمت چپ تا دست چپ تا انگشتان چپ به شدت در دارم علت چپ
Iran (Islamic Republic of)
sahar
۲۳:۱۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام امشب یهودست چپم بالای آرنجم درد گرفت و مثل نبض میزنه علتش چیه؟؟؟ میشه بگین میترسم
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۹:۵۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
سلام من هروقت عصبی میشم قلبم و بازوی دست چپم درد میگیره یه وقتایی پایین سینم یه وقتاییم بالای سینم ایا این درد حمله قلبی هستش
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۹:۵۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
سلام من هروقت عصبی میشم قلبم و بازوی دست چپم درد میگیره یه وقتایی پایین سینم یه وقتاییم بالای سینم ایا این درد حمله قلبی هستش
Iran (Islamic Republic of)
جوادنجفی
۱۶:۱۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سلام من یک هفته بود گردنم درد میکرد و دردش تا دست چپ و انگشتام میومد و پشت شونم. گاهی در حد دو سه دقیقه یه نقطه سینم درمیگرفت و یه شب هم تپش قلب شدید گرفتم.نوار قلب هم گرفتم دکتر قلب دید گفت از قلبت نیست و قلبت سالمه.نمیدونم حالا از چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی ۳۷۷۹
۱۸:۰۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
سلام من وقتی که صبح ازخواب بیدارمیشم تاچنددقیقه دست چپم رانمی توانم تکان دهم چون ازناحیه بازواحساس میکنم دستم قطع میشود علت چیست لطفا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه حیدری
۲۰:۱۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام من بازوی سمت چپم گاهی اوقات درد میکنه و بی حسی و خستگی دارم‌ حتی وقتایی هم که از استراحت تازه بلند شدم بازم احساس خستگی و خواب آلودگی دارم کتف سمت چپمم موقع پیاده روی دردمیگیره و سرگیجه هم دارم دکتر رفتم میگن از اعصاب هست
چند وقت پیش هم افسردگی گرفته بودم
حالا باید چیکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۹:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام مدتی درددرقسمت چپم دارم چندین بارهم دکتررفتم همه گفتن مشکلی نداری ولی به خداقسم این دردآنقدراذیتم میکنه که نگوونپرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
سلام.من.مامانم.شانه.سمت.چپش.درد.میکنه.نمی.تونه.دستش.کامل.بالا.ببر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ دی ۱۳۹۷
دردشدیددردست چپ دارم علت چیست
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
سلام
کل دست چپم درد میگیره میزنه به گردنم، گردنم میزنه به سینه سمت چپم بعضی اوقات حالت تهوع دارم و سردردشدید و کم اشتها شدم یه مدتیه ولی دکتر رفتم میگن چیزی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
زادعلی
۲۲:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام نزدیک به یک سال است دردبعضی وقتها زیر پستانم وپشت کتف دست چپم دردمیکند ودودوروزیاسه روزی یکبار حالم بهم میخوره ضربان قلبم تند میشود حالت خفه گی پیدا میکنم احساس میکنم دارم می میرم بدنم میلرزه سرم گیچ میشه وهرچه دکتر میروم نوارقلب میگیره میگویند خوب است اکو هم گفت خوب است رنگم پریده میشه .دارم زجر میکشم اگه لطف کنید جواب بدین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
من همه این علایمو دارم ولی دکتر میگه از عصابه
Germany
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
برید دکتر خوب پیدا کنید دختر داداشم همینطوری میشد بردیمش دکت دکتره نفهمید یم جای یکی دیگه تشخیص داد این دریچش مشکل داره و باید عمل بشه عملشم کردن ی هفته ای سی یو وضعش وخیم شد بردنش سی سی یو بهد چهل دقیقه گفتن رفته کما بعد دو هفتشم تموم کرد فوت شد ما مشهدی هستیم و ساکن تهرانیم دختر داداشم همش ۹ سالش بود دیروزم چهلمش بود
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۰۰:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
من درد سینه همراه بابیحسی سمت چپ بدن هستم امادکترها هیچ تشخیصی نمیدهند
Netherlands
فرشته
۲۲:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
از همه این علائم من فقط دستم از کتف تا مچ دست چپم درد میکنه بعد سر میشه وسوزن سوزنی دلیلش ممکنه ارتروز گردن باشه ؟ممنون میشم جواب بدین
Netherlands
فرشته
۲۲:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
از همه این علائم من فقط دستم از کتف تا مچ دست چپم درد میکنه بعد سر میشه وسوزن سوزنی دلیلش ممکنه ارتروز گردن باشه ؟ممنون میشم جواب بدین
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام منم همه این علامتهارودارم ولی چندباربه پزشک مراجعه کردم گفتن علتش ازافسردگی هست واقعازندگی روبرام تلخ کرده
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۱۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
االان دو ماهه ابن علایم رو دارم ولی دکترها میگن چیزی نیست کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایناز
۰۸:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
من همه این علامتارو دارم!!!
آخرین اخبار