پرواز بمب‌افکن‌های مافوق صوت آمریکا بر فراز کره جنوبی

آمریکا در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی، بمب‌افکن‌های هسته‌ای مافوق صوت خود را برای نمایش قدرت در آسمان کره جنوبی به پرواز درآورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، نیروی هوایی آمریکا با پرواز دو بمب‌افکن پرقدرت و راهبردی بی-1 خود بر فراز کره جنوبی نسبت به پنجمین و به احتمال بسیار قویترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی واکنش نشان داد.

پیونگ‌یانگ روز جمعه اعلام کرد این آزمایش نشان داد از توانایی پرتاب موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برخوردار است. امکانی که در صورت صحت می‌تواند متحدان آمریکا در خاورمیانه و همچنین پایگاه‌های این  کشور در کره جنوبی، ژاپن و گوآم را تهدید کند.

«وینسنت بروکز،» فرمانده نیروهای آمریکایی در کره، در بیانیه‌ای اعلام کرد: آزمایش هسته‌ای کره شمالی تحولی بسیار خطرناک است که تهدیدی غیرقابل‌قبول را متوجه ما می‌کند. آمریکا تعهدی راسخ در دفاع از متحدانش در منطقه دارد و در همین جهت اقدامات لازم مانند نمایش امروز را انجام خواهد داد.

جنگنده‌های اف-16 آمریکا و اف-15 کره جنوبی نیز در این پرواز نمایشی بر فراز پایگاه هوایی اوسان کره جنوبی، بمب‌افکن‌های مافوق صوت هسته‌ای بی-1 را همراهی کردند. در نهایت بمب‌افکن‌های آمریکایی بدون آن که در خاک کره جنوبی فرود بیایند، به پایگاه هوایی «اندرسن» آمریکا در کشور گوام بازگشتند.

آمریکا به طور معمول در زمان بالا گرفتن تنش در شبه‌جزیره کره، بمب‌افکن‌های خود را برای تهدید کره ‌شمالی به آسمان متحد خود می‌فرستد. دو کره پس از جنگی که بین سال‌های 1950 تا 1953 رخ داد، هرگز پیمان صلحی امضاء نکردند و تنش میان این دو کشور تداوم یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار