یزد؛

کشتار بیش از 1200رأس دام سبک وسنگین درکشارگاه مهریز

روزانه 1200 رأس دام سبک و 110 رأس دام سنگین از استان یزد و استان های همجوار در کشارگاه مهریز کشتار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علیرضا طاقه باف مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: کشتارگاه بزرگ صنعتی دام در شهرستان مهریز را مجهزترین کشتارگاه استان یزد است. 

طاقه باف افزود: این واحد در زمینی به مساحت 75 هزار مترمربع و با زیربنای 24 هزار متر مربع ساخته شده که با راه اندازی آن فرصت اشتغال برای بیش از 200 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می شود.

وی ظرفیت تولید سالانه این کشتارگاه را بیش از 22 هزارتن برآورد کرد و گفت: روزانه 1200 رأس دام سبک و 110 رأس دام سنگین از استان یزد و استان های همجوار در کشارگاه مهریز کشتار می شود.

طاقه باف میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح را بیش از 200 میلیارد ریال عنوان کرد. 

وی همچنین از راه اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان اشکذر با سرمایه گذاری 190 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم 140 نفر در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع و زیربنای 12 هزار متر مربع با ظرفیت کشتار روزانه 20 هزار قطعه مرغ در هر شیفت کاری خبرداد.

طاقه باف اهداف راه اندازی این کشتارگاه ها را عرضه گوشت قرمز و سفید با کیفیت در سراسر کشور و زمینه سازی صادرات آن به خارج از کشور، نگهداری گوشت به شیوه مناسب و بهداشتی با بهره گیری از امکانات سردخانه ای، اشتغالزایی، دسترسی آسان دامداران منطقه برای کشتار دام و تکمیل زنجیره تولید گوشت و کشتار متمرکز برشمرد.

هم اکنون تنها کشتارگاه استان، کشتارگاه صنعتی یزد در جاده کمربندی یزد به طبس است .
طاقه باف گفت:تا پایان سال جاری دو واحد از بزرگترین و پیشرفته ترین کشتارگاه های دام و طیور کشور با تجهیزات پیشرفته در استان یزد به بهره برداری می رسید.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار