یزد؛

معرفی شهردار بافق به عنوان شهردار نمونه گردشگری کشور

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: شهردار بافق به عنوان شهردار نمونه گردشگری کشور معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید مصطفی فاطمی در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره تابستانه بافق با بیان اینکه چنین جشنواره ای برای اولین بار در استان یزد برگزار می شود اظهار داشت: بافق می تواند با برگزاری جشنواره های مختلف گام های موثری برای برند سازی خود بردارد.

وی افزود: انتظار و توقع استان از جشنواره شهرستانی برای اولین بار در این حد نبوده؛ اما واقعیت این است که جشنواره در یک سطح کاملا ملی در حال برگزاری می باشد.

فاطمی با اشاره به این که مشارکت اکثر استان های کشور در این جشنواره مشهود است تصریح کرد: سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی برای اولین بار در کشور اجرا می گردد.

وی اجرای طرح سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی را یک ایده خلاقانه دانست و بیان کرد: بافق در نوروز نیز جشنواره بسیار خوبی را ارائه داد و امیدواریم با اجرای این جشنواره نیز شهر  بافق به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: بافق یک شهر گردشگری نبوده؛ و در دو سال گذشته گامهای بلندی را با همت مسئولین شهرستان و نگاه مثبت امام جمعه برداشته است.

فاطمی یادآور شد: در حال حاضر حجم توریست برای بازدید از بافق در حال افزایش است که لازمه معرفی شهر برگزاری جشنواره های مختلف و در نظر گرفتن هفته فرهنگی بود که خوشبختانه این امر محقق گردید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره ای به موضوع بومی گردی داشت و عنوان کرد: کمپ های گردشگری شهید برزگری و شن وشادن از امکانات خوبی برای اقامت در کویر برخوردار هستند و با فراهم نمودن چنین امکاناتی توانسته اند جزء بهترین کمپ های کویری استان یزد باشند.

فاطمی گفت: روستاییان در کنار این ظرفیت می توانند با گرفتن تسهیلات و مجوز لازم به حرفه بومی گردی بپردازند و موقعیت جدیدی را برای بافق ایجاد کنند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار