رئیس‌جمهور سابق فرانسه خواستار احداث بازداشتگاه‌های خاص برای مظنونین امنیتی شد

"نیکولا سارکوزی" در مصاحبه با یک نشریه فرانسوی از برنامه خود برای مبارزه با تروریسم سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیکولا سارکوزی – رئیس جمهور سابق فرانسه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده – امروز یکشنبه در مصاحبه با نشریه فرانسوی "لو ژورنال دو دیمانش" با تاکید بر ضرورت تقویت امنیت در فرانسه، خواستار تشکیل دادگاه‌های ویژه‌ای برای رسیدگی به اتهامات مظنونین امنیتی و احداث اماکن جداگانه‌ای برای بازداشت و نگهداری آنها شد. 

درخواست سارکوزی برای تقویت امنیت فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که این کشور یکشنبه گذشته پس از کشف یک کامیون پر از کپسول گاز در نزدیکی کلیسای نوتردام پاریس بار دیگر در وضع فوق‌العاده قرار گرفت. 

تکرار حوادث تروریستی در فرانسه، موضوع امنیت را به یکی از موضوعات کلیدی انتخابات ریاست جمهوری 2017 تبدیل کرده است. از ژانویه 2015 بیش از 230 شهروند فرانسوی طی حملات تروریستی مختلف در خاک این کشور کشته شده‌اند. 

سارکوزی در مصاحبه امروز خود گفت به اعتقاد او هر شهروند فرانسوی که به وبسایت‌های افراطی مراجعه می‌کند یا در رفتار او نشانه‌ای از افراطی‌گری دیده می‌شود یا به هر نحو دیگری مظنون به ارتباط با تروریسم است، باید برای جلوگیری از وقوع حملات تروریستی بیشتر در خاک فرانسه، بازداشت و در مکان خاصی نگهداری شود.

وی که ماه گذشته نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام کرد، بارها اعلام کرده است فرانسوا اولاند – رئیس جمهور سوسیالیست کنونی فرانسه – از قاطعیت لازم برای مبارزه با تروریسم برخوردار نیست.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار