زنجان،

قالیبافان زنجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

اجرای طرح نظارت و بازرسی از دارهای قالی‌ در زنجان تعداد بیمه شدگان این بخش از ۲۱ هزار نفر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ جعفری مدیر اداره فرش صنعت و معدن استان زنجان در گفتگو با  به بیمه قالیبافان گفت: از آغاز نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در استان از مرداد ماه سال ۹۳ بیمه افرادی که در شغل های دیگر مشغول به کار بودند لغو شده است و عدالت بیمه ای در این مورد مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: استان زنجان بیش از ۵۰ هزار بافنده دارد و در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ قالی باف در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و با این حال تعداد بیمه شده گان این بخش از ۲۱ هزار نفر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفرکاهش یافت.
به گفته ی جعفری طرح نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در زنجان از ۳۱ مردادماه سال ۹۳ شروع ‌شده و هدف از اجرای آن نیز این است تا افرادی که از بیمه تأمین اجتماعی قالیبافان استفاده می‌کنند شناسایی و افرادی که ذی‌حق هستند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
جعفری خاطرنشان کرد: با لغو بیمه این تعداد، برای متقاضیان جدید بیمه رد خواهد شد ولی هنوز ثبت ‌نام شروع نشده است و اگر بودجه تخصیص یابد و مجوز برای بیمه صادر شود ثبت نام برای بیمه در استان انجام می شود.
گفتنی است فرش بافان می توانند پس از دریافت معرفی نامه از این سازمان اقدام به تکمیل فرم های مربوطه در سازمان تامین اجتماعی کرده و با پرداخت هفت درصد حق بیمه تعیین شده با عنوان مشاغل آزاد از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند ولی در حال حاضر تسهیلاتی برای متقاضیان جدید برای بیمه وجود ندارد.
 
انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.