گزارش/

ارتش سوریه سد راه تروریست‌ها در "قنیطره" + نقشه و جزئیات

تروریست‌های تکفیری جبهه النصره قصد داشتند که با عملیات موسوم به "قادسیه"، مناطق حدفاصل میان "جباشاالخشب" در حومه شمالی قنیطره و منطقه "بیت‌الجن" در حومه "دمشق" را اشغال کنند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست های تکفیری در دو روز اخیر حملات گسترده ای را علیه مواضع ارتش سوریه در استان "قنیطره" آغاز کردند.

در این حمله که مرکزیت آن تروریست های جبهه النصره (بخوانید جبهه فتح الشام) هستند ، تلاش بر این است تا مواضع ارتش سوریه در این استان مورد حمله قرار بگیرد که تاکنون ارتش سوریه حملات را خنثی کرده است. 

**دفع حمله گسترده تکفیری ها به جنوب سوریه

شبکه المیادین گزارش داد: ارتش سوریه یورش گسترده گروه‌های مسلح به مواضع خود در حومه "قنیطره" را دفع کرد. منابع نظامی اعلام کردند: ارتش سوریه ضمن دفع عملیات "قادسیه جنوب"، تلفات و خسارات زیادی به آن‌ها وارد کرد.

این منابع بیان کردند: اسرائیل آمبولانس هایی برای درمان زخمی‌شدگان گروه‌های مسلح به اراضی فلسطین اشغالی به منطقه وارد کرد و آن‌ها را به به داخل اراضی اشغالی منتقل کرد.

تروریست‌های تکفیری جبهه النصره قصد داشتند که با عملیات موسوم به "قادسیه"، مناطق حدفاصل میان "جباشاالخشب" در حومه شمالی قنیطره و منطقه "بیت‌الجن" در حومه "دمشق" را اشغال کنند.



نقشه تحولات میدانی استان "قنیطره" نشان می دهد که مقاومت اسلامی لبنان و ارتش سوریه همچنان در نزدیکی مرزهای سرزمین های اشغالی هستند و لذا اسرائیل از این موضوع به شدت احساس خطر می کند.

ارتش رژیم صهیونیستی بارها مواضع نیروهای سوری را در جنوب سوریه هدف قرار داده و علت آن چیزی نیست جز حمایت اسرائیل از تروریست های تکفیری جبهه النصره، جیش الاسلام، ارتش آزاد و امثالهم.

**فلسفه حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه

برای مثال هفته گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی برای دومین بار در طول پنج روز گذشته اهدافی را در خاک سوریه بمباران کردند.   

دفتر سخگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: نیروی هوایی ارتش اسرائیل خمپاره اندازهای متعلق به نیروهای مسلح سوریه در بلندی های جولان شمالی را هدف حمله قرار داد. منطقه ای که هدف اصابت خمپاره قرار گرفته نزدیکی مناطقی واقع شده است که در آنجا جنگ میان طرف های درگیر در سوریه جریان دارد.

منابع رسانه ای گزارش می دهند که نیروهای دفاعی اسرائیل (Israel Defence Force) یا (IDF) ارتباط منظمی با شورشیان سوریه از جمله نظامیان دولت اسلامی (تروریست‌های داعش) و جبهه النصره داشته‌اند.

از سال 2011 تاکنون هر زمان تروریست‌های تکفیری و خصوصا داعش  و جبهه النصره مواضع ضعیف‌تری نسبت به ارتش سوریه داشتند، نیروی هوایی ارتش اسرائیل به داد آن‌ها رسیده و نمونه آن  بمباران‌ها در منطقه "قنیطره"، مرکز تاسیسات نظامی "ریف دمشق"، "فرودگاه صادرات و واردات پایتخت سوریه"، "منطقه امنیتی دیماس" و ... بود  که  هدف مشترک همه این حملات حمایت لجستیکی و هوایی از نیروهای تکفیری بود.

در یکی از حملات هوایی ارتش اسرائیل در سال 2013  به مواضع مقاومت در منطقه "قنیطره" در جنوب سوریه و در بلندی‌های "جولان" و (در نزدیکی شهرک "زبدانی") چند نفر از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند.

در مجموع تکفیری های مورد حمایت اسرائیل به دنبال آن هستند تا با ضربه زدن به ارتش سوریه پول و سلاح بیشتری از رژیم صهیونیستی دریافت کنند و فلسفه حملات "قادسیه" نیز همین است.

گزارش از محمد زرچینی

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار