مشهد؛

لزوم بهره گیری از ظرفیت زنان برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر لزوم بهره گیری از ظرفیت زنان برای اجرایی کردن منویات معظم له در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرشته سلجوقی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه بانوان شهرستان بجستان افزود: برای تحقق این مهم توجه به اشتغال زنان روستایی، واگذاری تسهیلات قرض الحسنه به تعاونی ها، حمایت از فعالان بخش صنایع دستی و مشاغل خانگی از جمله برنامه های دردستور کار است.

سلجوقی با بیان اینکه مقابله با آسیب های اجتماعی از دیگر فعالیت های مورد پیگیری در حوزه زنان و خانواده در استان است، تصریح کرد: با استفاده حداکثری از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد، بخش خصوصی و خیران شهرستانی می توان معضلات موجود را کاهش داد.

مدیرکل دفتراموربانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی به تبیین مهمترین اقدامات در دست اجرای این بخش در شهرستان بجستان پرداخت و گفت: انعقاد تفاهم نامه های همکاری با آموزش و پرورش و کانون وکلای استان بترتیب برای ارائه خدمات سواد آموزی و مشاوره های حقوقی به جامعه هدف از جمله مهترین این فعالیت ها است.

وی گفت: برای کاهش آمار طلاق، ارتقا شاخص های سلامت بانوان و حمایت از زنان سرپرست خانوار، آسیب دیده و در معرض آسیب نیز برنامه هایی متناظر با وضعیت شهرستان در هر بخش تهیه شده است.

سلجوقی تاکید کرد: با افزایش تعاملات بین دستگاه های اجرایی و جلوگیری از اقدامات موازی می توان تا حدود زیادی به بهبود وضع موجود یاری رساند.

مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی از اجرایی شدن پروژه ترسیب کربن در بجستان توسط ادارات میراث فرهنگی و صنایع دستی، فنی و حرفه ای و محیط زیست شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه با هدف حراست از مواهب طبیعی و مقابله با تخریب محیط زیست در تعدادی از روستاهای بجستان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بدین ترتیب در بخشی از این پروژه، زمینه برای به کارگیری ظرفیت بانوان برای حضور در فعالیت های اقتصادی در قالب کارگاه های تولیدی و صنایع دستی فراهم شده است.

فراهم کردن شرایط برای اجرای اسناد بالادستی از جمله سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده، برنامه پنجم توسعه، قانون اساسی، مفاد کنوانسیون حقوق کودک، مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر و ستاد اشتغال بانوان، برگزاری کلاس های تخصصی توسط فنی و حرفه ای با هدف توانمندسازی زنان روستایی، اجرای برنامه های حمایتی از زنان خانه دار، برپایی دوره های آموزشی 12ساعته مشاوره های پیش از ازدواج زوجین، تلاش به منظور افزایش امید به زندگی زنان، تدوین برنامه های فرهنگی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و مقابله با هجمه های غرب از جمله تاکیدات سلجوقی در این جلسه بود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.