قزوین؛

امضای تفاهم نامه همکاری

دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین و مجمع جهانی شهرهای اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ این تفاهم نامه به منظور ایجاد پلی میان دانشگاه های کشورهای اسلامی که در برنامه های ظرفیت سازی و پژوهش طرح ابتکاری شهری مشارکت دارند  و با هدف تاسیس شبکه شهر – دانشگاه کشورهای اسلامی برای شکوفایی شهری(CPI) امضا شده است.

امضای تفاهم نامه همکاری

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: تاسیس شبکه شهر، دانشگاه کشورهای اسلامی با نگاهی به همکاری و مشارکت بیشتر با دولتها، بخش خصوصی و جامعه مدنی تأسیس و راه اندازی می شود.

ابوالحسن نائینی افزود :  تمرکز این شبکه بر این اصل قرار دارد که چگونه ایده های پایداری شهری و دستیابی به اهداف توسعه پایدار شهری میتواند محقق شود واقدامات اصلی شامل انتشار و اجرای طرح های امیدوار کننده، تبادل اطلاعات در حال انجام، جذب دانشگاه های جدید و شناسایی نقاط عطف در مسیر «یو ان هبیتات» است.

به گفته وی ، این شبکه شهرهای سراسر جهان را در استفاده از شاخص های استاندارد جهانی برای بهبود مدیریت توسعۀ شهری حمایت می کند و برای ارتباط برقرار کردن میان دانشگاه های سراسر جهان اسلام تأسیس می شود.

نایینی تصریح کرد: همچنین این تفاهم نامه زمینه پژوهش های شهری نوآورانه و برنامه های ظرفیت‌ساز با مشارکت بیشتر دولت ها و بخش خصوصی را ممکن می کند.

وی گفت :  افراد شرکت کننده در این شبکه اساتید دانشگاه هستند که در بخش پژوهش و ظرفیت سازی پایداری شهری با تجربه گسترده در زمینه بافت های شهر اسلامی فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: این اساتید قادر به بحث در مورد راه و روش تقویت ارتباط بین پژوهش و عمل (اجرا) در حوزه توسعه پایدار شهری از طریق ارائه تجارب گویا یا مطالعات موردی در جهان اسلام و در میان سنت های دیگر هستند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.