ماجرای عجیب ساکنان روستایی که عمر طولانی دارند!+عکس

محققان، روستایی را در ایتالیا پیدا کرده‌اند که بسیاری از ساکنان آن سنین بالای ۱۰۰ سال دارند و آزمایش خون آنها دلیل این عمر طولانی را نشان داده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  روستای Acciaroli واقع در جنوب غربی ایتالیا، منطقه‌ای عادی در جهان محسوب نمی‌شود چون محل سکونت شماری از اهالی صد ساله به بالاست. همین باعث شده محققان به دنبال کشف عامل ایجاد چنین طول عمر زیاد باشند.

 از هر ۱۰ نفر ساکن این منطقه، بیش از یک نفر بالاتر از ۱۰۰ سال عمر دارد و محققان دانشگاه «ساپینزا» روم و مدرسه پزشکی «سن‌دیگو» بعد از ۶ ماه تحقیق و مطالعه روی افراد سالمند این منطقه دریافتند که گردش خون افراد مسن این منطقه نسبت به سنشان بسیار خوب است. 
ماجرای عجیب ساکنان روستایی که عمر طولانی دارند!+عکس

این محققان، با تجزیه و تحلیل نمونه‌های خون گرفته شده از بیش از ۸۰ نفر از ساکنان این منطقه، مقدار بسیار کمی از هورمون «آدرنومدولین» یافتند. این هورمون باعث متسع و گشاد شدن عروق خونی می‌شود.

پژوهشگران اعلام کردند که میزان هورمونی که در بدن این افراد سالمند پیدا کردند، برابر با میزان این هورمون در بدن افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله است. مقدار بالای این هورمون باعث انقباض عروق خونی و در نتیجه بروز اختلال در گردش خون می‌شود که در نهایت ممکن است مشکلات جدی ایجاد کند.

آزمایش‌ها نشان داد که مقدار کم این هورمون در افرادی که روی آنها تحقیق می‌شد به عنوان یک عامل محافظ قوی عمل می‌کند که به بهبود گردش خون ضعیف یا گردش خون مویرگی کمک می‌کند. 

ماجرای عجیب ساکنان روستایی که عمر طولانی دارند!+عکس

محققان همچنان به دنبال یافتن علت این پدیده‌اند اما معتقدند که این موضوع ارتباط نزدیکی با رژیم‌غذایی و ورزش دارد. ساکنان روستای Acciaroli بیشتر از ماهی‌های شکار شده، خرگوش‌های پرورش‌یافته خانگی، جوجه و در کنار آن روغن زیتون، سبزیجات خانگی و میوه‌ها استفاده می‌کنند. محلی‌ها مقادیر زیادی رزماری هم مصرف می‌کنند که در بهبود عملکرد مغزی نقش به سزایی دارد.

به همین دلیل، محققان شماری از گیاهان منطقه را در ارتباط با طول عمر ساکنان این روستا مورد آزمایش قرار دادند و در مطالعاتشان ترکیبات متفاوتی را در گیاهان منطقه یافتند. اسیدهای موجود، به عملکرد مغز کمک می‌کنند. علاوه بر این، ساکنان این روستا نسبت به سایر کشورهای غربی کمتر دچار انواع بیماری می‌شوند. به عبارتی دیگر، بخشی از بیماری‌های مزمنی که در مردم آمریکا شایع است، مانند بیماری‌های قلبی، چاقی و آلزایمر، در مردم این روستا دیده نمی‌شود. 

ماجرای عجیب ساکنان روستایی که عمر طولانی دارند!+عکس
در افراد این منطقه آب مروارید چشم نیز مشاهده نشد در حالی که بیشتر آمریکایی‌ها بعد از ۸۰ سالگی مبتلا به این عارضه چشمی می‌شوند. محققان بر این باورند که وجود فعالیت جنسی حتی در میان سالمندان این روستا نیز احتمالا یکی از عوامل طول عمر آنهاست.

منبع:سلامت آنلاین
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.