اردبیل؛

تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن گوشت و فرآورده های لبنی توسط عشایر اردبیل

مدیر امور عشایری استان اردبیل از تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن گوشت و فرآورده های لبنی با ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان توسط عشایر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر هنرمند افزود: دو ایل شاهسون و فولادلو استان اردبیل با یک و نیم میلیون واحد دامی نزدیک به ۴۰ درصد پروتئین و لبنیات استان را تأمین و روانه بازار مصرف می کنند.

وی گفت: محصولات تولیدی عشایر از هر لحاظ ارگانیک و سالم بوده و چرای دام ها از مراتع حاصلخیز دشت مغان و دامنه های سبلان بسیار حائز اهمیت است.

مدیر امور عشایری استان اردبیل با اشاره به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی افزود: در سایه تعامل و همکاری های تنگاتنگی که عشایر با مسئولان استانی دارند، آنان سالانه ۱۸۰ هزار تن گوشت و فرآورده های لبنی با ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد تومان تولید می کنند که این امر نقش بسیار مؤثر و ارزشمندی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هم در سطح استانی و هم در سطح ملی دارد.

هنرمند افزود: از لحاظ رتبه بندی در ایل شاهسون از لحاظ فرآورده های دامی، خانوار و ایلی در رتبه سوم، مراتع در رتبه چهارم، دامی در رتبه پنجم و جمعیتی در رتبه هشتم کشوری قراردارند.

وی افزود: درطی مدت فقط دو و نیم سال گذشته ۲۰۹ پروژه عشایری را در استان به اجرا در بیاورد و برای این منظور ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه کند و این در حالی است که ۳۴۵ پروژه نیز به صورت آئین نامه با همکاری دیگر ادارات در جهت بهبود وضعیت زندگی و امرار معاش عشایر صورت گرفته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.