کرمانشاه؛

تولید 140 تن ذرت در استان

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال 140 هزار تن ذرت در این استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهریار قاسمی با بیان اینکه امسال جمع‌آوری ذرت برداشت شده در استان توسط پشتیبانی امور دام انجام می‌شود، گفت: پس از جمع‌آوری، ذرت تولیدی به صورت قیمت تضمینی برای فروش در بورس عرضه خواهد شد.


وی  با بیان اینکه سازمان بورس واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است، گفت: اختلاف قیمت ذرت خریداری شده در بورس با قیمت تضمینی را دولت پرداخت می‌کند.امسال قیمت تضمینی در نظر گرفته شده برای هر کیلوگرم ذرت 1036 تومان و هشت ریال است.

قاسمی در ادامه سطح زیر کشت ذرت در استان کرمانشاه در سال زراعی جاری را 15 هزار و 800 هکتار عنوان کرد و افزود: همه ذرت تولیدی در استان زیر کشت آبی است.

وی سپس متوسط عملکرد ذرت در استان کرمانشاه را 8.5 تن در هکتار اعلام کرد و افزود: بیشتر ارقام تولیدی ذرت در استان کرمانشاه از ارقام هیبرید است.

قاسمی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 120 هزار تن ذرت در استان کرمانشاه جمع‌آوری شدگفت: سطح زیر کشت ذرت در استان نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته است، دلیل افزایش پیش‌بینی میزان تولید ذرت در سال جاری افزایش متوسط عملکرد این محصول در واحد سطح است.

 برداشت ذرت در مناطق سردسیر و معتدل استان کرمانشاه تا نیمه آذر ماه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، 140تن ، ذرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.