گیلان؛

برگزاری دومین کارگاه آموزشی فندق در رودسر

دومین کارگاه آموزشی محصول فندق در رودسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

  مدیر جهاد کشاورزی رودسر با بیان اینکه دومین کارگاه آموزشی محصول فندق در شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: این کارگاه آموزشی برای دومین بار در این شهرستان در کانون شهید جعفریان  برگزار شد.

احسان الله مشتاق افزود: در این کارگاه آموزشی که به مدت سه روز با شرکت 50 نفر از کارشناسان و باغداران فندق برگزار شد تعدادی از کارشناسان محقق داخل کشور و یکی از کارشناسان تخصصی فندق از کشور ایتالیا مهمترین مسائل مربوط به برداشت و انبارداری فندق را آموزش دادند.

  وی با اشاره به اینکه این همایش مورد استقبال کارشناسان و باغداران منطقه قرار گرفته است گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ارائه آموزش‌های لازم در زمینه روش‌های نوین برداشت فندق و همچنین مسائل مربوط به انبارداری این محصول است.

مشتاق با اشاره به اینکه اولین کارگاه آموزشی محصول فندق دی ماه 94 در رابطه با مسائل مربوط به تولید محصول فندق برگزار شده بود؛ افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌تواند کمک شایانی جهت افزایش تولید، روش‌های نوین برداشت فندق و انبارداری صحیح و اصولی در پی داشته باشد.

وی از برداشت حدود 70 درصد فندق از باغات فندق مناطق کوهستانی اشکورات رودسر خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود باغداران فندق این شهرستان امسال حدود 10 هزار تن فندق به ارزش تقریبی 1000 میلیارد ریال برداشت کنند.

  گفتنی است 12 هزار و 700 هکتار از باغات شهرستان رودسر زیر سطح کشت فندق قرار دارد که از این حیث شهرستان رودسر رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید فندق در کشور را دارا است و حدود 8000 نفر در این شهرستان در تولید این محصول فعالیت دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.