صدها ساعت مطالعه آئین نامه مهم برای تشکل های مردمی+اینستاپست

معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود از صدها ساعت مطالعه به عنوان پشتوانه‌‌‌‌‌‌‌‌ی آیین نامه دولت برای تشکل های مردمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در صفحه اینستاگرامش از آیین نامه تشکیل سازمان های مردمی گفت.

صدها ساعت مطالعه آئین نامه مهم برای تشکل های مردمی+اینستاپست

ابتکار در این پست نوشت: "هفته گذشته معاون اول رییس جمهور تصویب نامه هیات وزیران درباره تشکل های مردم نهاد را در 39 ماده به دستگاههای ذی ربط ابلاغ کرد. 
این آیین نامه که تعریف و شرایط تشکیل سازمان های مردمی را تشریح کرده به وزارتخانه های کشور، تعاون، ورزش و جوانان، دادگستری، سازمان میراث فرهنگی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نیز سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شده است. 
رویکرد دولت یازدهم جلب مشارکت موثر مردم است و این آیین نامه می تواند به صورت کارآمد چنین مشارکتی را تسهیل کند. بر این اساس اجازه فعالیت به شبکه های استانی و ملی از طریق نهادی به نام شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل ها در سطوح ملی، شهرستانی و استانی داده شده که دبیرخانه آن در وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری ها خواهد بود. 
ایجاد تشکل های محلی با سه نفر و از طریق بخشداری ها امکان پذیر است و البته تشکل های موجود در کشور باید ظرف دو سال آینده خود را با شرایط مندرج در این آیین نامه تطبیق دهند. 
این آیین نامه گام مهمی، هم در حمایت حقوقی دولت از تشکل ها به حساب می آید و هم فضایی سالم برای فعالیت تشکل هایی را فراهم می کند که با انگیزه های داوطلبانه و غیر دولتی برای تقویت جامعه مدنی و بهبود شرایط عمومی کشور در حوزه هایی مانند محیط زیست فعالیت می کنند. 
پشتوانه تهیه و تدوین و تصویب آیین نامه دولت برای تشکل های مردمی، صدها ساعت مطالعه، بررسی، گفت و گو و تعامل میان نمایندگان تشکل ها، کارشناسان موضوع و سطوح مختلف در دولت بوده است."



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار