سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره حمله اخیر در حلب تحقیق می‌کند

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی اعلام کرد درباره حمله احتمالی با گاز کلر در منطقه تحت سیطره معارضان سوری در حلب تحقیق می‌کند.

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره حمله اخیر در حلب تحقیق می‌کندبه گزارش گروه بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، احمد اوزومجو، رئیس سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، این سازمان درباره حمله احتمالی با گاز کلر در یک منطقه تحت کنترل معارضان سوری در حلب تحقیق می‌کند.

احمد اوزومجو در حاشیه یک نشست امنیتی در سئول به خبرنگاران گفت: گزارش‌های ارائه شده مبنی بر استفاده از گاز کلر در حلب نگران‌کننده است. 

وی گفت: سازمان، تمام ابزارهای موجود را برای تحقیق درباره اتهامات گزارش شده در خصوص استفاده از گازهای سمی به کار می‌گیرد و نتایج آن را به کشورهای عضو معاهده منع تسلیحات شیمیایی ارائه می‌کند.

قرار است شورای امنیت، گزارش هیات مشترک سازمان ملل متحد و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را مورد بررسی قرار دهد. 

در این گزارش ادعا شده است که نیروهای دولت سوریه از گازهای سمی و مواد شیمیایی در حملات اخیر استفاده کرده ‌اند.

مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شده است بالگردهای دولت سه‌شنبه "بمب‌های بشکه‌ای" حاوی گاز کلر در حلب انداخته‌اند  که در پی آن 80 نفر دچار حالت خفگی شده‌اند. 

یک منبع نظامی سوری این اتهام را تکذیب کرد و آن را اقدامی از سوی معارضان، برای منحرف کردن توجه‌ها از شکست‌های خود توصیف کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
آقااجازه! همونطور که دربارۀ سردشت و حلبچه تحقیق کردن دیگه، نـــــه؟
آخرین اخبار