زنجان؛

ضرورت تشکیل تعاونی در حوزه گیاهان دارویی در استان

مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان بر ضرورت تشکیل تعاونی در حوزه گیاهان دارویی در استان زنجان تاکید کرد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان،گفت: هم اکنون مجموعا 108 تعاونی در حوزه تعاونی های تولید، کشاورزی، روستایی و زنان در مناطق مختلف استان زنجان در حال فعالیت هستند.  
محمود نوری با بیان اینکه تعاونی های روستایی بیش از 80 درصد تعاونی ها در استان زنجان را تشکیل می دهد، افزود:هم اکنون 67 تعاونی روستایی در سطح استان فعال است.
وی با اشاره به فعالیت 20 تعاونی تولید، 17 تعاونی کشاورزی و چهار تعاونی زنان روستایی در استان زنجان گفت: شهرستان خدابنده با دارا بودن 26 تعاونی در حال حاضر بیشترین تعداد تعاونی ها را به خود اختصاص داده است به طوری که تعاونی های مستقر در این شهرستان به لحاظ سود دهی و بازرگانی فعال تر از تعاونی های سایر شهرستان ها هستند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان  با تاکید بر لزوم تشکیل تعاونی در برخی حوزه های تخصصی کشاورزی در استان زنجان، خاطرنشان کرد: در حوزه تعاونی های تخصصی کشاورزی در حال حاضر تعاونی هایی همچون تعاونی زنبورداران، مرغداران، گاوداران و... در استان فعال است ولی تشکیل تعاونی در حوزه های طیور و شیلات نیز ضروری به نظر می رسد.
این مسئول همچنین با تاکید بر لزوم تشکیل تعاونی در حوزه گیاهان دارویی در استان زنجان خاطر نشان کرد: نظام های صنفی کشاورزی نیز که با هدف هویت بخشی و دفاع از حقوق کشاورزان راه اندازی می شوند هم اکنون در تمام شهرستان های استان تشکیل و به ارایه خدمت به کشاورزان مشغولند.
 
انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.