هیل: کنگره آمریکا در آستانه اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران

یک نشریه آمریکایی نوشت با نزدیک شدن به پایان دوره یکساله تحریم‌های ایران، قانونگذاران کنگره قصد دارند محدودیت‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کنند.

هیل: کنگره آمریکا در آستانه اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه هیل با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: با نزدیک شدن به پایان دوره یکساله تحریم‌های ایران، قانونگذاران کنگره آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه این کشور آماده می‌شوند. 

در این گزارش آمده است: اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا می‌گویند آرای کافی در «سنا» و «مجلس نمایندگان» برای تمدید تحریم‌های ایران وجود دارد. اگرچه، اتفاق‌نظر نمایندگان درخصوص تحریم‌های ایران به همین جا ختم می‌شود. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: اعضای جمهوری‌خواه کنگره که بابت امضای قرارداد هسته‌ای تابستان گذشته میان ایران و شش قدرت جهانی خشمگینند، سخت به دنبال اعمال محدودیت‌های جدید علیه این کشور هستند. برخی ازاعضای میانه‌روی حزب دموکرات نیز در این زمینه با جمهوری‌خواهان همگام شده‌اند. با این وجود، کاخ‌سفید تمایلی به گفتگو در این خصوص ندارد. دولت کنونی آمریکا معتقد است تشدید تحریم‌ها علیه ایران به منزله نقض مفاد «برجام» (برنامه جامع اقدام مشترک) خواهد بود و به همین دلیل رئیس‌جمهور تلاش خواهد کرد هر گونه تلاشی را در این خصوص وتو کند.    

بر اساس مفاد توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی که تابستان گذشته نهایی شد، برخی از تحریم‌های اقتصادی ایران در ازای محدودسازی برنامه‌ هسته‌ای این کشور، لغو شد. 

«باب کورکر،» سناتور ایالت «تنسی» و رئیس «کمیته روابط خارجی سنا»، در تلاش است تا تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران تصویب کند. به همین دلیل است که گفتگوها درخصوص تحریم‌های ایران به بن‌بست رسیده است. یکی از سناتورهای ارشد کنگره در این خصوص اظهار داشت: «متأسفانه اکنون به بن‌بست رسیده‌ایم. نمی‌دانم چه پیش خواهد آمد.»           

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: در مجلس نمایندگان که در مقایسه با سنا مواضع سختگیرانه‌تری در قبال توافق هسته‌ای ایران اتخاذ کرده است، احتمال تصویب تحریم‌های به نسبت شدیدتری وجود دارد.  

کورکر و 4 سناتور دیگر مخالف توافق هسته‌ای ایران -از جمله باب مندز، سناتور دموکرات نیوجرسی و جو منشن، سناتور دموکرات ویرجینیای غربی- در تلاش برای تصویب لایحه‌ای هستند که علاوه بر تمدید تحریم‌های ایران، محدودیت‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.    



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
بازم تحریم؟آهای اونایی که میگیدتحریم هاهیچ تاثیری برملت نداشته بابقیه مشکلات جامعه کاری ندارم چون همه درگیرشندولی ای مسئولین درمنازلتون بیمارسرطانی باحقوق ماهی800هزارتومان دلرید؟بخدابرای یک پمادسوختگی ایجادشده ازپرتودرمانی تمام تهران وکرج راگشتم به خاطرتحریم نبودآخرش به خاطرنداشتن پول یه دونه اش رابه مبلغ30هزارتومان ازروبروی بیمارستان هاشمی نژاد گرفتم من کوچکترین وکم هزینه ترین درگرفتاری سرطان مادرم هستم اگه این هافشارتحریم نیست پس چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
این چه وضعشه تحریم ها هنوز بر نداشته شده از دو باره میخوان تحریم کنن؟!! اگر اینطور باشه پس ایران هم باید تمام نیروگاهای هسته ای رو راه بندازه و اورانیوم با درصد بالا غنی کنی تا مینم اونا چه غلطی میخوان بکنن
آخرین اخبار