ساری،

برداشت 95 درصد برنج مازندران

95درصد از برنج مازندران تاکنون برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن عنایتی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از مجموع 220هزار هکتار شالیزار استان تاکنون 95 درصد آن برداشت شده است و بقیه تا پایان شهریور برداشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت برنج با توجه به عرضه برنج های جدید از ثبات نسبی برخودار است، افزود: قیمت هر کیلوگرم برنج طارم محلی از آغاز برداشت حدود 85 تا90 هزار ریال در بازار عمده فروشی بود که همچنان با این نرخ عرضه می شود.

عنایتی گفت: قیمت برنج از زمان برداشت تاکنون در شالیکوبی ها ثابت مانده است و کشاورزان نیز محصولشان را با این قیمت همچنان عرضه می کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: هر کیلو گرم برنج طارم محلی و هاشمی که بیش از 70 درصد ارقام کشت شده در شالیزارهای استان است، 80تا 90 هزار ریال عرضه می شود.

عنایتی با بیان اینکه درو شالی بخشی از زمین های شالیزاری در نکا، بهشهر و گلوگاه و مناطق کوهپایه ای هنوز آغاز نشده است، گفت: بیشتر رقم های کشت شده در این مناطق ارقام پر محصول شامل ندا ، شیرودی و جویبار است.

وی گفت: با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی امسال حدود 35هزار هکتار از زمین های کشاورزی دوباره نشا شد و حدود 60هزار هکتار نیز به صورت پرورش ساقه شالی زیر کشت رفت.

سالانه 950هزار تن برنج در مازندران تولید می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار