شراز؛

اجرای 7 هزار طرح کشت گلخانه ‌ای در فارس

7 هزار طرح کشت گلخانه ‌ای با محوریت احداث 29 شهرک کشاورزی و گلخانه ‌ای در شهرستان‌ های فارس با توجه به محدودیت آب و افزایش بهره‌ وری کشاورزی در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس گفت: برای افزایش کشت گلخانه ‌ای هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد و کشاورزانی که در این زمینه ورود کنند حمایت می ‌شوند.
وی افزود: با توجه به خشکسالی‌ های اخیر صرفه ‌جویی در مصرف آب بسیار ضروری شده و در این مورد  از 250 هکتار توسعه آبیاری تحت ‌فشار 28 هزار و 200 هکتار آن در این استان اجرایی و عملیاتی شده است.
رحمانی ادامه داد: امسال از سوی دولت دو هزار و 740 میلیارد تومان برای 250 هزار هکتار توسعه آبیاری تحت ‌فشار در کشور اختصاص داده شده که سهم استان فارس 30 هزار هکتار است.
رحمانی بیان داشت: ترویج کشت گیاهان کم‌آب‌بر، کلزا، اصلاح الگوی کشت و راه‌اندازی سایت ‌های الگویی برای توسعه بخش کشاورزی موردتوجه مسؤلینن و مدیران دستگاه‌ های اجرایی است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس تصریح کرد: استان فارس رتبه نخست را در جذب منابع در 108 طرح با اختصاص 156 میلیارد تومان از تسهیلات رونق اقتصادی را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار