اعطای کرسی پژوهشی برای نجات دریاچه ارومیه /همکاری بنیاد علم ایران با محققان دانشگاه ملبورن استرالیا

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوع آوران معاونت علمی گفت: برای احیای دریاچه ارومیه بنیاد علم ایران کرسی پژوهشی اعطاکرده و با محققان استرالیایی همکاری می کند.

نصرت‌الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوع آوران معاونت علمی  در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خدمات این صندوق در حوزه های محیط زیست اظهار داشت: صندوق در زمینه احیای دریاچه ارومیه و حفاظت محیط زیست فعالیت‌هایی همچون اعطای کرسی پژوهشی احیا دریاچه ارومیه و تعریف پروژه‌های پژوهشی به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را داشته است.

وی ادامه داد: استفاده از شیوه‌های مختلف امکان ارتباط میان پژوهشگران دانشگاه ملبورن و ایرانی و انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک، برگزاری کارگاه و حضور پژوهشگران پسا دکتری استرالیایی با همکاری صندوق پژوهشگران فراهم شود.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوع آوران معاونت علمی یادآور شد: مشارکت بنیادهای حمایت از پژوهش استرالیا در این فرآیند می‌تواند تاثیرگذار باشد و این صندوق بزرگترین حلامی پژوهش های محیط زیست است.

ضرغام عنوان کرد: با رهنمودهای پژوهشگران دانشگاه ملبورن مصرف آب استرالیا در هر سال به ازای هر نفر 500 متر مکعب کاهش یافته و من امیداورم با اجرای این طرح در کشورمان مصرف آب تغییری بکند.

وی گفت: ارتباط پژوهشگران دانشگاه ملبورن و یا بنیاد علم استرالیا با بنیاد ملی علم ایران در خصوص بحران آب و منابع آبی و همچنین چگونگی نجات دریاچه ارومیه می تواند صورت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار