لرستان؛

کمانچه نواز لرستانی پدیده جـشنواره دانــش آموزی کشور شد

امیر حسین شریفی کمانچه نواز لرستانی رتبه اول تکنوازی کمانچه را در سی و چهارمین دوره مسابقات هنری دانش آموزان کشور از آن خود کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سی و چهارمین دوره مسابقات هنری دانش آموزان کشور در روز های پایانی مرداد ماه سال جاری در شهر نیشاپور مشهد مقدس برگزار شد و امیر حسین شریفی کمانچه نواز لرستانی توانست رتبه اول این جشنواره را کسب نماید.

امیر حسین شریفی از خانواده ای هنردوست در اسفند ماه سال ۱۳۷۷ در خرم آباد متولد شد و نواختن کمانچه را در تابستان سال ۱۳۹۱ زیر نظر استاد حسن سالم شروع و برای اولین بار بصورت رسمی در کنسرت کارگاهی هنرجویان ویلن و کمانچه در روز دوشنبه ۲۲ دی ماه سال ۱۳۹۳ در سالن شهید آوینی خرم‌آباد هنر نمایی نمود.

همان سال در جشنواره دانش آموزی در دو مرحله شهرستانی و استانی مقام اول را کسب و راهی مسابقات فرهنگی هنری کشور شد و در این جشنواره که در تابستان ۹۴ در شهر نیشابور برگزار شد توانست مقام اول را کسب نماید.

شریفی در جشنواره موسیقی جوان ( رده سنی ۱۸تا۲۵ سال ) که در اواخر شهریور۹۴ در تالار وحدت برگزار شد در بخش موسیقی نواحی ایران در بین چندین استان برگزیده شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.