دعوای کلینتون و ترامپ بر سر امنیت ملی آمریکا

نامزدهای انتخاباتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه سیاست یکدیگر را در حوزه امنیت ملی به چالش کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت سی‌بی‌سی، هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – روز گذشته (سه شنبه) رقیب جمهوری‌خواه خود را به بی‌حرمتی به سربازان کهنه‌کار آمریکایی و تلاش برای پیشبرد برنامه‌های نظامی خطرناک در سراسر جهان متهم کرد. در مقابل، دونالد ترامپ نیز روز گذشته مدعی شد آمریکا به دلیل سیاست‌های کلینتون و دوستانش در حال رفتن به سمت جهنم است. 

کلینتون که روز گذشته برای تبلیغات انتخاباتی به ایالت فلوریدا رفته بود، بار دیگر خطاب به هواداران خود هشدار داد سیاست‌های ترامپ، آمریکا را درگیر یک جنگ جدید در خاورمیانه خواهد کرد. وی در ادامه با یادآوری انتقاد تند ترامپ از اظهارات پدر یک سرباز مسلمان کشته‌شده آمریکایی گفت تمام تبلیغات انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان تا امروز حول محور توهین به افرادی بوده است که در گذشته و حال برای خدمت به آمریکا لباس نظامی به تن کرده‌اند. 

ساعاتی پس از سخنرانی نامزد دموکرات‌ها در دانشگاه فلوریدا، ترامپ برای پاسخگویی به او و نشان دادن حمایت نظامیان از خود اقدام به انتشار نامه‌ای کرد که در آن 88 ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا با تاکید بر ضرورت "اصلاح سیاست امنیت ملی آمریکا" از نامزدی او در انتخابات حمایت کرده بودند. 

با این حال، این پایان ماجرا نبود و کلینتون در واکنش به انتشار این نامه در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد تعداد هواداران ترامپ در ارتش آمریکا به مراتب کمتر از نامزدهای انتخاباتی قبلی حزب جمهوری‌خواه مانند «جان مک‌کین» و «میت رامنی» است. 

وی در ادامه، حمایت تعدادی از ژنرال‌های ارتش آمریکا و مقامات سابق سیا از خود در گردهمایی ملی حزب دموکرات را نیز در این مصاحبه به ترامپ یادآوری کرد و گفت: "آنها می‌دانند که برای فرماندهی کل ارتش به خوبی می‌توانند برروی من حساب کنند و همچنین به خوبی می‌دانند که برای دفاع از کشور و سربازان خود نمی‌توانند برروی ترامپ حساب کنند."

این جدال لفظی نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شرایطی صورت گرفت که هر دو آنها به شدت در حال آماده‌سازی خود برای شرکت در میزگرد امنیت ملی چهارشنبه شب شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی هستند.

هرچند آنها به صورت جداگانه در این میزگرد شرکت خواهند کرد، جدال غیرمستقیم آنها در این میزگرد تلویزیونی می‌تواند مقدمه‌ای بر اولین مناظره تلویزیونی مستقیم آنها باشد که قرار است 26 سپتامبر (5 مهر) در نیویورک برگزار شود. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار