در پی رسوایی اخلاقی مدیر شبکه؛

فاکس نیوز 20 میلیون دلار غرامت می دهد

در پی برملاشدن رسوایی اخلاقی مدیر شبکه فاکس نیوز، این شبکه ملزم به پرداخت ۲۰ میلیون دلار غرامت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رادیوی ملی عمومی آمریکا، دو ماه بعد از این که «گرچن کارلسون،» مجری سابق شبکه فاکس نیوز، رئیس وقت شبکه «راجر ایلز» را به آزار جنسی متهم و از او شکایت کرد، این شبکه توافق کرد به کارلسون 20 میلیون دلار پرداخت کند و به شکل غیرمنتظره ای بابت آن عذرخواهی کرد.

اخبار این توافق، اولین بار پنج شنبه گذشته منتشر شد و یک منبع آگاه، پرداخت خسارت را تایید و بعدتر شرکت فاکس در این خصوص بیانیه ای منتشر کرد.

شرکت فاکس قرن بیستم در بخشی از بیانیه خود اظهار کرد «ما صادقانه بابت این واقعیت که با خانم گرچن و همه همکاران شبکه، رفتار محترمانه و مناسب شان آنان انجام نشد، پوزش می طلبیم.

در رویداد دیگری در شبکه فاکس، مجری باسابقه آن به نام «گرتا ون سوسترن» نیز از شبکه استعفا داد. این جدایی او بسیار سریع صورت گرفته به طوری که وی حتی برنامه روزانه خود را اجرا نکرد. گفته می شود سوسترن در ابتدا، احتمال جدی بودن ادعاهای کارلسون را رد کرده بود.
کارلسون نیز در حساب توئیتری خود نوشت: حالا آماده ام وارد فصل جدیدی از زندگیم شوم.

کارلسون که قراردادش با فاکس نیوز در ماه ژوئن منقضی شده بود، گفت عدم پذیرش خواسته های غیرمشروع ایلز باعث بروز مشکلاتی از قبیل کاهش حقوق، از دست دادن برنامه خود و تغییر به برنامه کم بیننده ای در بعد از ظهرها و نداشتن فرصت مصاحبه های مهم برای او شد.

ایلز در ابتدا منکر ادعاهای کارلسون شده بود و ادعا کرده بود کارلسون به تلافی تمدید نشدن قراردادش دست به این کار زده است. اما دو هفته بعد از این که کارلسون در دادگاه تشکیل پرونده داد، از سمت خود استعفا کرد.

در ارتباط با پرونده کارلسون، زنان دیگری که آن ها هم در فاکس نیوز کار می کردند، همین اتهامات را مطرح کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار