اصفهان؛

رشد 70 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در بافت سنتی کاشان

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، از افزایش 1523 تخت‌ اقامتی در مجموع هتل‌ ‌های سنتی و مدرن به 2023 تخت در این شهرستان خبرداد.

محسن جاوری، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت:تخت‌های اقامتی در کاشان که از 482 تخت در سال 92 تا کنون به 1523 تخت رسید در سال جاری نیز با اختصاص 100 واحد خانه استیجاری دارای 500 تخت به 2023 تخت افزایش می‌یابد.

وی، ارتقایظرفیت گردشگری کاشان از 19 به 50 واحد طی سال 92 تاکنون را یادآورشد و گفت:ضریب اقامت نیز در این شهرستان از یک و چهار دهم به دو و هشت دهم رسیده‌است.

به‌گفته‌وی،هر چه ضریب ماندگاری مسافر و گردشگر بیشترشود میزان درآمد و اشتغالزایی نیز افزایش می‌یاید.

این باستان شناس میراث فرهنگی،رشد 70 درصدی حجم سرمایه‌گذاری در بافت سنتی کاشان با احیای خانه‌های تاریخی برای تغییر کاربری را تاکیدکرد و گفت:این حجم سرمایه‌گذاری از چهار به 17واحد از سال 91در زمان حاضررسیده‌است.

جاوری،اجرای 10 پروژه کلان سرمایه‌گذاری احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راه‌اندازی اقامت‌گاهی سنتی و سفره‌خانه از سال 93 تاکنون را خاط رنشان‌کرد و گفت:300 نفر نیز با ثبت‌نام در سامانه اشتغال در صنعت گردشگری مشغول به‌کارشدند.

وی، افزود: 15 مورد موافقت اولیه و 17 مورد موافقت اصولی ایجاد تاسیسات گردشگری در سال جاری نیز گرفته‌شده‌است.

به‌گفته‌وی،راه‌اندازی گنجینه دانش بومی صنعت نساجی همزمان با هفته میراث فرهنگی در اردیبهشت سال 96، راه‌اندازی گنجینه محرم در خانه تاریخی ابریشم‌چی در کاشان،تکمیل سیستم گرمایشی و سرمایشی گنجینه ملی،مشارکت در راه‌اندازی گنجینه عروسک و تکمیل گنجینه مردم‌شناسی شهر برزک با 300 میلیون تومان هزینه تعدادی از اقدامات میراث فرهنگی کاشان در سال جاری است.

جاوری، در پایان با اشاره به اجرای مراسم یادمان چهلمین سالگی ثبت بازار تاریخی کاشان در فهرست آثار ملی در محل تیمچه تاریخی امین الدوله در آخرین روز از هفته دولت گفت:

بازار تاریخی کاشان با توجه به وسعت و معماری زیبای آن قابلیت ثبت در میراث جهانی را دارد که امید است در آینده نزدیک با همکاری دستگاه های مرتبط در فهرست آثار جهانی ثبت شود.

به‌گفته‌وی،بازار کاشان یکی از ارزشمندترین و مهمترین آثار تاریخی شهرستان کاشان است که به شماره 1284 و در تاریخ 8/6/1355 در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده‌است.



انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.