کتابخوان/42

شهرام شکوهی: کتاب‌های تاریخی را دوست دارم

کتاب‌های زیادی خوانده‌ام اما رمان‌ها و کتاب‌های تاریخی را دوست دارم.

شهرام شکوهی، خواننده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص میزان کتاب خوانی خود گفت: حدودا روزی نیم ساعت مطالعه دارم.

وی درباره میزان تاثیر کتاب خوانی بر کارش، اظهار داشت: حتما کمک می‌کند، حداقلش این است که هنگام حرف زدن بر روی استیج از دایره واژگان بیشتری برخوردار هستی و راحت تر و روان تر می‌توان صحبت کرد.

شکوهی در خصوص کتاب‌های مورد علاقه خود گفت: کتاب‌های زیادی خوانده‌ام اما رمان‌ها و کتاب‌های تاریخی را دوست دارم.

این خواننده در خصوص نقش هنرمندان در ترغیب مردم به کتاب خواندن، گفت: هنرمندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی کتاب‌های خوب و مورد علاقه شان را معرفی کنند تا دنبال کنندگانشان در صورت تمایل، به مطالعه آن بپردازند.

وی در خصوص تاثیرات کتاب خوانی عنوان کرد: از این طریق تجربیات نویسنده به ما منتقل می‌شود و ممکن است در موقعیت‌های مشابه بتوان تحلیل درستی از شرایط پیدا کرد، به هر حال این روند بی‌تاثیر نیست.

شکوهی در رابطه با آخرین فعالیت خود عنوان کرد: چند قطعه هست که روی آن کار می‌کنم و به مجرد آماده شدن منتشر می‌شوند.

گفتنی است، میزان سرانه مطالعه یک جامعه تاثیر مستقیمی بر روند پیشرفت آن جامعه دارد و برای این که میل به کتاب خواندن در افراد ایجاد شود تمهیدات گوناگونی را می‌توان تدارک دید. یکی از روش‌های تاثیر گذار آن این است که هنرمندان مردم را به کتاب خواندن ترغیب کنند و به نوعی می‌توان گفت هنرمندان هر جامعه‌ای از الگو های آن جامعه هستند و رفتار و عملکردشان می‌تواند بر عملکرد مردم جامعه شان تاثیر گذار باشد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار