مشهد؛

افزایش 40 درصدی وقوع جرم‌ های اقتصادی در فضای سایبری

وقوع جرم‌ های اقتصادی در فضای سایبری در خراسان رضوی، از ابتدای امسال تا کنون افزایش 40 درصدی داشته است.

افزایش 40 درصدی وقوع جرم‌ های اقتصادی در فضای سایبریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت:  37 درصد جرم‌ ها در حوزه اخلاقی، 16 درصد اجتماعی و 5 درصد مربوط به سایر جرائم در فضای سایبری اختصاص دارد.

جواد جهانشیری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال، 77 تا 80 درصد وقوع جرم در فضای سایبری افزایش داشته است، افزود: این امر در حالی بوده که علاوه بر رشد 133 درصدی دستگیری مجرمان، میزان کشفیات در پنج ماه نخست امسال نیز 38 درصد رشد داشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی بدون محدودیت جغرافیایی خاص و همراه با ارائه اطلاعات سریع و ارزان است، به‌ هیچ‌ وجه امنیت لازم را برای کاربران ندارد که این امر منجر به افزایش تهدیدها و تهاجمات در فضای سایبری شده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با بیان اینکه امنیت یکی از اساسی‌ ترین ویژگی ها در زندگی انسان است، افزود: امروزه جنگ‌ های سایبری در جهان رتبه پنجم انواع جنگ‌ ها را به خود اختصاص داده‌ اند و این امر در حالی است که با توجه به فضای نامحدود مجازی برقراری امنیت در آن بسیار سخت است.

جهانشیری درباره جلوگیری از رفع مشکلات در زمینه نبود امنیت در فضای مجازی نیز گفت: قرار دادن کلمات عبور و امنیت توسعه الکترونیک همراه با بهره‌ گیری از پروتکل‌ های امنیتی از جمله کارهایی است که در جهت جلوگیری از مشکلات در این باره باید انجام داد.

وی افزود: نداشتن توجه به اخلاق سایبری در فضای مجازی سبب تجاوز به حریم‌ های شخصی افراد شده که ارتقای آگاهی مردم از این امر می‌تواند در رفع آسیب‌ هایی مانند بی‌ اخلاقی در فضای سایبری کمک کند.

انتهای پیام// م.م

برچسب ها: وقوع ، جرم ، سایبری ، افزایش ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.