اردبیل؛

مهمترین رویکرد نیروی انتظامی برخورد هوشیارانه با آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا گفت: به دلیل تعدد و گستردگی مأموریت‌ها و حجم بالای مراودات اجتماعی، برخورد هوشیارانه با آسیب‌های اجتماعی مهمترین رویکرد نیروی انتظامی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سرهنگ علیرضا حمیدی‌فر در جلسه تعالی رفتار فردی و سازمانی کارکنان نیروی انتظامی استان اردبیل اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در عصر حاضر جزء جدایی‌ناپذیر جوامع بشری بوده و اقشار مختلف مردم جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی گفت: پلیس نیز به دلیل تعدد و گستردگی مأموریت‌ها و حجم بالای مراودات اجتماعی باید در برخورد با آسیب‌های اجتماعی هوشیار بوده و مجهز به مهارت‌های حل مسئله باشد تا این امر زمینه‌ساز کاهش هر چه بیشتر آسیب‌های اجتماعی شود.

حمیدی‌فر آسیب‌های اجتماعی را به مثابه ویروس کشنده و ویران کننده‌ای که در جامعه پخش و دامن افراد را می‌گیرد، معرفی کرد و افزود: باید روح، جسم، رفتار، اعمال و کردار خود را از تأثیرپذیری آسیب‌های اجتماعی مصون ساخته و از واقعیت‌های اجتماعی برداشت‌های منطقی، جامع و توأم با اثر بخشی مثبت داشت.

مدیرکل مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه افراد آسیب پذیر و تحت سلطه روزی خود شخصیتی آسیب‌زا خواهند داشت، بیان کرد: باید در این نکته مهم تأمل داشت که افراد آسیب پذیر و آسیب‌زا خود تنها درگیر مسائل ضد اجتماعی و خلاف شئونات جامعه نیستند بلکه خانواده و بستگان خود را نیز پای اعمال بد خود کشانده و آنان را متأثر و مبتلا می‌کنند.

حمیدی فر عادی‌سازی رفتارهای خوب، عامه پسند و منطبق با ارزش‌های جامعه را ضامن نشاط و شادابی فردی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: باید همیشه با انگیزه و روحیه مضاعف امور خود را انجام داده و در مراودات اجتماعی شنونده خوبی باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.