همدان؛

آغاز تمام شماری کندوهای عسل در استان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان از آغاز تمام شماری کندوهای عسل در استان خبر داد.

آغاز تمام شماری کندوهای عسل در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد نظر پور با اشاره به اینکه مرحله نخست تمام‌شماری کندوهای زنبور عسل در استان همدان از سوم مهر ماه امسال  آغاز می شود افزود: اجرای طرح تمام شماری کندوهای زنبور عسل با هدف شناسایی توانمندی‌ها، ظرفیت‌های تولید، تحلیل وضعیت گذشته و حال و برنامه ریزی برای آینده در حمایت از توسعه فعالیت و ایجاد صنایع مورد نیاز به طور همزمان در استان و سراسر کشور ازسوم  تا دهم مهرماه سال هر سال برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  9 گروه برای اجرای این طرح  در نظر گرفته شده است، ادامه داد:  اطلاع‌رسانی ،مقدمات کار و هماهنگی های لازم با شهرستان ها انجام شده تا زنبورداران به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با تعاونی‌های زنبورداری مراجعه نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری و درج آدرس دقیق محل استقرار کندوها اقدام کرده تا در زمان مقرر توسط عوامل اجرایی سرشماری و بازدید انجام شود.

نظر پوراظهار داشت: در استان همدان در اینباره 2000 نفر اشتغالزایی شده اند که در این بخش مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه   تعداد کندوها، میزان تولید، سطح تحصیلات، وضعیت بیمه زنبوردار و کندوها مورد پرسش قرار خواهد گرفت، ابراز کرد:  در زمان سرشماری و بازدید نقل و انتقال کندوها ممنوع بوده و با انتظامی استان برای مقابله با این اقدام هماهنگی لازم به عمل آمده است.

این مسئول با بیان اینکه  در معاونت بهبود تولیدات دامی استان تیمی با وظیفه هدایت و نظارت بر فعالیت‌های شهرستانی تشکیل شده است، تصریح کرد: این ستاد با سرکشی‌های موردی و راستی‌آزمایی در راه هر چه دقیق برگزار شدن سرشماری تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه زنبورداران در صورت وجود تعاونی در محل سکونت خود به آن و در غیر این صورت به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های بهار، کبودراهنگ و فامنین تعاونی وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:‌ طبق سرشماری قبلی استان همدان از نظر تعداد کندو رتبه دهم کشور و از نظر تولید عسل رتبه نهم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.