یونسکو: اهداف آموزشی توسعه هزاره محقق نشد+ عکس

سازمان یونسکو اعلام کرد فقط 46 کشور جهان به اهداف آموزش طرح توسعه هزاره دست یافته و در دیگر کشورها بی‌سوادی به مرحله هشدار رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد، یونسکو، اعلام کرد جامعه جهانی نه تنها تاکنون نتوانست اهداف آموزشی برنامه توسعه هزاره را محقق سازد؛ بلکه بعید است تا سال 2030 که مهلت پایانی این طرح است نیز به این اهداف دست یابد. در سال 2015 فقط 64 کشور در سراسر جهان به تحصیلات مقدماتی برای تمام کودکان دسترسی داشته است. پیش‌بینی می‌شود 40 درصد از کشورها نه تنها تا سال 2030 به اهداف توسعه هزاره دست نمی‌یابند؛ بلکه آموزش دوران متوسطه برای همه دانش‌آموزان این کشورها تا سال 2100 میلادی نیز محقق نمی‌شود.

سازمان یونسکو اعلام کرد کشورهای فقیر جهان بیش از سایرین در معرض مشکلات آموزشی هستند. در برنامه "توسعه هزاره 2" آمده است تمام کودکان باید تا سال 2015 دوران تحصیلات ابتدایی خود را به اتمام برسانند. از میان 157 کشور جهان فقط 46 کشور در سال 2015 به این هدف دست یافتند. یونسکو پیش‌بینی کرد یازده کشور از جمله نیجر، رواندا و آفریقای مرکزی تا سال 2100 نیز نمی‌توانند آموزش دوران ابتدایی را در اختیار کودکان قرار دهند.

تصویر زیر نشان‌دهنده کشورهایی است که به اهداف آموزشی توسعه هزاره در سال 2015 دست یافته‌اند(سمت چپ) و آن دسته از کشورهایی که به این اهداف در مدت تعیین شده نرسیدند (سمت راست)

یونسکو: کشورهای فقیر در معرض بی‌سوادی قرار دارند+ عکس

یونسکو اعلام کرد فراگیر شدن آموزش در گوشه و کنار جهان تاثیر مثبتی بر رسیدن به دیگر اهداف توسعه هزاره خواهد داشت. به عنوان مثال رسیدن به هدف آموزش دوران متوسطه برای تمام محصلان تا سال 203، سطح آگاهی و دانش مردم را بالا برده و در دو دهه آینده دست‌کم 20 هزار مورد مرگ کمتر در جهان خواهیم داشت. بالا رفتن آگاهی مردم نسبت به بیماری‌ها، مانع از شیوع انواع ویروس‌ها و میکروب‌ها می‌شود و سطح بهداشت جهانی را نیز بهبود می‌بخشد. آمار مرگ و میر نوزادان و مادران کاهش می‌یابد و زندگی با کیفیت بالاتری پیش روی مردم جهان قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار