اهواز؛

تاكيد بر حمايت صنايع بزرگ استان از تعاوني ها

متأسفانه بخش تعاون تا حدودی مغفول واقع شده و در سایه قرار گرفته است و ما نسبت به این وضعیت ناراضی و نگران هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: باید صنایع بزرگ استان نظیر نفت، گاز، پتروشیمی و ... را به حمایت از تعاونی‌ها و خرید تجهیزات مورد نیاز خود از تولیدات داخلی استان ملزم کرد.
عبدالمجيد ناصری‌نژاد با اشاره به جایگاه ویژه تعاون در قرآن کریم و نقش تعاون در ذهن و باور مردم اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر اساس تعاون شکل گرفت و پیروز شد و در بیانات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب نیز تأکیدات زیادی نسبت به بخش تعاون شده است.

وی افزود: با وجود تمام مشکلات در خوزستان محروم، هنوز تعاونگران مانند نخل‌های سر به فلک کشیده ایستادگی و فعالیت می‌کنند و ما به تمام این افراد افتخار می‌کنیم. متأسفانه بخش تعاون تا حدودی مغفول واقع شده و در سایه قرار گرفته است و ما نسبت به این وضعیت ناراضی و نگران هستیم.

ناصری‌نژاد با تأکید بر لزوم نگاه جدیدی به بخش تعاون و تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها در وضعیت کنونی با خون‌دل فعالیت می‌کنند و زیر بار مشکلات و فشارها در حال خرد شدن هستند. بنابراین باید قدرت جدیدی به تعاونی‌ها و بخش تعاون داده شود و ما در مجمع نمایندگان استان به هر طریقی در خدمت و همراه تعاونگران خواهیم بود.

وی عنوان کرد: با توجه به گرفتاری اصلی استان که بیکاری است، باید از ظرفیت‌های بسیار زیاد خوزستان که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، استفاده کرد. صنایع بزرگ و مادر در طول سال‌هاي گذشته تمام هم و غم خود را صرف خروج و جمع‌آوری ثروت از خوزستان به مركز کردند و در صورت حمایت این صنایع از تعاونی‌ها بسیاری از مشکلات ما در زمینه بیکاری حل می‌شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استقرار صنایع کلان مانند نفت‌، گاز، پتروشیمی، فولاد و ... تنها باعث تخریب محیط زیست، تبعات مختلف اجتماعی، بیکاری و دیگر مشکلات در استان شد. اگر این صنایع به حمایت از تعاونی‌ها ملزم شوند، از یکسو چرخه اقتصادی خوزستان حرکت خواهد کرد و از سوی دیگر بسیاری از مشکلات بیکاری حل خواهند شد.

ناصری‌نژاد، با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های اجرای طرح 550 هزار هکتاری در ایجاد صنایع تبدیلی و ... دیگر صنایع برای تعاونی‌های استان، گفت: تعاونی‌ها با وجود فعالیت‌های بسیاری که داشتند به علت عدم توجه و حمایت، با مشکلاتی مواجه هستند.

وي ادامه داد: وزیر نفت نيز هفته گذشته در میان فعالان اقتصادی بخش خصوصی حوزه نفت استان بر استفاده از ظرفیت صنایع بزرگ نفت تأکید و صنایع بزرگ استان را به تأمین مایحتاج خود از درون استان ملزم کرد.

رييس مجمع نمايندگان خوزستان اظهار کرد: خوزستان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی بی‌نظیري است که این ظرفیت‌ها همه ثروت‌آور هستند و می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند اما متأسفانه مغفول مانده‌اند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.