تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌ها در حلب

حملات گسترده ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه منجر به عقب‌نشینی تروریست‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،   به نقل از رویترز، ارتش سوریه و همپیمانانش با پشتیبانی هوایی روسیه، روز گذشته (دوشنبه) مواضع معارضان را در حلب و حومه آن به شدت مورد هدف قرار دادند. این حملات با هدف سیطره کامل نیروهای سوریه بر ورودی استراتژیک جنوبی حلب صورت گرفته است.

بر این اساس، حلقه محاصره معارضان مسلح در حلب سوریه تنگ‌تر شد.

به گفته یک منبع نظامی، ارتش سوریه پس از برقراری محاصره در شرق حلب، از روز یک‌شنبه مناطق جنوب غرب حلب را مورد هدف قرار داده است تا مانع ورود نیروهای جدید و تقویت قوای معارضان شود.

 جدیدترین درگیری‌ها در محدوده محوطه نظامی راموسه متمرکز شده است. این منطقه پس از پیشروی معارضان از ادلب به 55 کیلومتری جنوب غرب حلب در ماه گذشته به تصرف معارضان در آمده است.

در شرق حلب نیز محاصره یک ماهه از سوی معارضان با شکست مواجهه شد و هم آکنون این منطقه در دست نیروهای سوریه است.

به گفته یک منبع نظامی ارتش و همپیمانانش برای گسترش سیطره خود در نزدیکی دانشکده‌های نظامی در راموسه در حال تلاش هستند.

این منبع افزود: ارتش می‌خواهد محدوده سیطره خود در اطراف شهر حلب را کامل کند و به هجوم تروریست‌ها در غرب و جنوب حلب پایان دهد .سیطره بر این مناطق بدین اعتبار که ادلب هم اکنون یک منبع نفوذ برای معارضان است، در اولویت ارتش قرار دارند.

از سوی دیگر، یک سرکرده گروه تروریستی احرار شام گفت: معارضان به سمت خطوط دفاعی جدیدی عقب‌نشینی کرده‌اند تا در سایه گلوله‌باران توپخانه‌ای و هوایی ارتش سوریه خسارت‌های کمتری ببینند

حلب که یکی از بزرگترین شهرهای سوریه است و هم اکنون به مهمترین جبهه نبرد برای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، و همچنین معارضان  شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار