کرمانشاه؛

افراد بیکار را هم سروسامان بدهید

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت:افراد بیکار را هم سروسامان بدهید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست تا به افراد بیکاری که پاک و سالم بوده و شهامت کار دارند زن بدهند و هزینه‌ای که می‌خواهند برای جهیزیه بدهند را سرمایه اشتغال آنان کنند.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا به مناسبت هفته "ازدواج" گفت: خداوند در قرآن کریم هم بر این موضوع تاکید کرده و هم وعده یاری داده، اما این به شرطی است که ما به حداقل‌ها و یک ازدواج ساده و آسان قانع باشیم.

حسینی کیا تصریح کرد: یک زوج جوان قطعا وسایل چندانی برای شروع یک زندگی ساده نمی‌خواهند، اما انواع و اقسام وسایل در جهزیه ردیف می‌شود که هزینه زیادی هم برای خانواده‌ها و هم برای زوج جوان دارد و شروع زندگی را برای آنها سخت می‌کند و این تجمل گرایی قطعا یکی از موانع ازدواج در جامعه امروز است.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از موانع ازدواج در جامعه ما بالا رفتن سطح توقع افراد تحصیلکرده است.

حسینی کیا با تاکید بر لزوم ظرفیت سازی و بسترسازی ازدواج جوانان توسط پدر و مادرها، گفت: خانواده‌ها باید تا حد امکان توقعات خود را برای ازدواج جوانان پایین آورده و اول سطح آغاز زندگی خود را در نظر گرفته و بعد از جوانان امروز توقع داشته باشند.

این نماینده مجلس فیلم‌های تلویزیونی را نیز عامل دیگری در افزایش توقعات جوانان در ازدواج عنوان کرد و افزود: وقتی در فیلمی خانه و ماشین و وسایل آنچنانی نشانداده می‌شود،معلوم است که جوان هم توقعش بالا می‌رود.

حسینی کیا بیکاری را نیز از موانع مهم ازدواج جوانان عنوان کرد و افزود: متاسفانه بیکاری به عنوان سدی برای ازدواج جوانان درآمده، اما این هم راهکار خود را دارد.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند در صورتی که به پاکی و سالم بودن جوانی اعتقاد داشته و شهامت و عرضه کار را در او می‌بینند و می‌دانند که تنها ابزار کار نیاز دارد،پولی که به عنوان جهیزیه می‌خواهند هزینه کنند راسرمایه کسب و کار و اشتغال جوانان کنند و در اختیار آنها قرار دهند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، افراد ، بیکار ، سامان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار