پولی که ناجا برای تعویض پلاک می‌گیرد، قانونی است؟

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در واکنش به ادعای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص قانون نقل و انتقال خودرو تأکید کرد که مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی اختیاری است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ ترحمی درباره مطالب منتشر شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مورد قانون نقل و انتقال خودرو اظهار کرد: برابر بند ۸ جدول ۱۶ قانون بودجه امسال نیروی انتظامی مکلف به اخذ هزینه‌های تعویض پلاک است.
 
وی با بیان این که برابر متن مذاکرات نمایندگان مجلس در زمان تصویب ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در روزنامه‌ رسمی نیز منتشر شده است، مراجعه مردم برای ثبت سند و تعویض پلاک به دفاتر اسناد رسمی اختیاری است، گفت: مستند به رأی قطعی هیات عمومی دیوان عدالت اداری اقدامات ناجا در فرآیند تعویض پلاک و صدور اسناد مالکیت منطبق با قانون بوده و رأی صادره به شماره ۴۲۱-۴۲۲ در سایت رسمی دیوان عدالت اداری نیز قابل دسترسی است.
 
به گفته ترحمی اقدامات پلیس در حوزه تعویض پلاک و صدور اسناد مالکیت بر مدار قانون بوده و نیروی انتظامی امیدوار است تا همگان به رعایت قانون پایبند باشند.
 
سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی نیز پیش از این گفته بود که در نقل و انتقال خودرو پلیس بر اساس قانون عمل کرده و سند مالکیت صادره توسط پلیس سند رسمی است.
 
منتظرالمهدی همچنین با تأکید به این که ناجا به اصراری برای انجام اقدامات فراتر از قانون ندارد، گفته بود که بر اساس قانون شرط لازم برای فروش و نقل و انتقال خودرو به دیگری احراز صلاحیت خودرو و احراز هویت خریدار و فروشنده است که تشخیص و تأیید این سه مهم برعهده پلیس گذاشته شده و پلیس نیز با تأیید این موارد سند رسمی خودرو را صادر می‌کند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
پولی که ناجا برای تعویض پلاک میگیره وکارت سبز جدید صادر میکنه قانونی و منطقی هستش ولی در عوض پولی که دفترخانه میگیره واسه سنده به قول خودشون قطعی اخره بی انصافیه 70 هزار تومان ناجا کجا و 700 هزار تومان دفترخانه کجا مردم خودشون قضاوت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
به نظر من اینکه پلیس صادر کننده سند باشد منطقی هست. دفاتر فقط پول کلان میگیرن. یادمه قانون که تصویب شد دفاتر تهدید به اعتصاب کردن و دوباره دولت اجازه داد سند صادر کنند در صورتی که باید قاطعانه جلوی تهدیدات اصناف ایستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
لطفا توی تلویزیون اعلام کنید تا مردم دیگه هزینه های اضافی پرداخت نکنند.چون 100 درصد مردم بعد از تعویض پلاک به دفترخانه ها مراجعه میکنند و اونجا هم سند مجدد تنظیم ميکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
یعنی دیگه لازم نیست بریم محضر برای انتقال سند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
سلام : مالکان خودرواگربه دفترخانه برای سندزدن مراجعه نکنن به درد سر می افتن خیلیا کارشون به دادگاه میکشه